خبرنگاران پیشنهاد ثبت آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم

به گزارش مجله سرگرمی، ساری - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران از پیشنهاد ثبت شهر آلاشت و روستای سلیم آباد تنکابن به عنوان شهر و روستای ملی صنایع دستی اطلاع داد.

خبرنگاران پیشنهاد ثبت آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه امروز چهارشنبه گفت : در راستای ثبت شهر و روستای صنایع دستی، شهر آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم و روستای سلیم آباد به عنوان روستای ملی سفال سنتی به کمیته راهبردی معاونت صنایع دستی وزارتخانه متبوع پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه این انتخاب با توجه به ظرفیت ها و فعالیت های این مناطق اجرا شده است ، اضافه نمود : براساس شاخص ها و معیارهای ارائه شده، این دو منطقه قابلیت ثبت را دارد و ما امیدواریم با دفاع کارشناسان استانی و پیگیری مسئولان، شاهد ثبت شهر و روستای ملی صنایع دستی در مازندران باشیم.

فرزانه تخصیص اعتبارات ملی جهت توسعه زیرساخت های صنایع دستی و همچنین قرارگیری در لیست شهر و روستای صنایع دستی جهانی را از جمله مزایای این ثبت برشمرد و یادآور شد: با این رخداد مهم فرصت های بهتری جهت برندسازی صنایع دستی با توجه به موقعیت جغرافیایی و توسعه آن، فراهم خواهد شد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103810

به "خبرنگاران پیشنهاد ثبت آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشنهاد ثبت آلاشت به عنوان شهر ملی جاجیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید