حضور رئیس جمهور میزبان و پخش ترانه فارسی، یک ایرانی سوژه شد!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به اندونزی، سومین دوره بازیهای پاراآسیایی با حضور کاروان ورزش ایران از روز 14 تا 24 به میزبانی جاکارتا اندونزی برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه این مسابقات عصر امروز شنبه در ورزشگاه اصلی شهر جاکارتا برگزار شد.

حضور رئیس جمهور میزبان و پخش ترانه فارسی، یک ایرانی سوژه شد!

مروری بر تاریخچه کشور میزبان

برگزار کننده سومین دوره از مسابقات آسیایی سعی داشت با ارائه آیتم های خاصی تاریخچه کشورش را به میهمانان و بینندگان تلویزیونی معرفی کند. در مراسم افتتاحیه نه تنها از اکثر کشورهای آسیایی میهمان و به خصوص خبرنگار حضور داشتند، بلکه تعداد قابل ملاحظه ای میهمان و خبرنگار غیر آسیایی به خصوص از اروپا حضور داشتند.

برداشتن پخش زنده برای مهمانان

برخلاف بسیاری از رویدادهای ورزشی جهان که به خاطر حساسیت اسپانسرها تصویربرداری به صورت زنده برای مهمانان و تماشاگران مغایر مقررات بود، در مراسم افتتاح بازیهای پاراآسیایی تصویربرداری و حتی پخش زنده آزاد بود.

پخش ترانه دو خواننده ایران

مسئولان برگزار کننده ترانه های شاد با زبان های کشورهای مختلف را از بلندگوهای ورزشگاه پخش می کردند که بعضی از آنها به زبان فارسی بود. در بخشی از مراسم ترانه امید حاجیلی و محسن چاوشی پخش شد.

استقبال کمتر از بازیهای آسیایی

با وجود تدارکات خوبی که برگزار کنندگان مراسم افتتاحیه در نظر گرفته بودند، به هنگام اجرای مراسم بیشتر از نیمی از ورزشگاه خالی بود و استقبال از این مراسم به نسبت بازیهای آسیایی ضعیف تر بود.

خوشآمد گویی رییس جمهور اندونزی

مجری برنامه ها بعد از رژه 41 کشور حاضر در این مسابقات پیام رییس جمهور کشور اندونزی را برای قرائت کرد. رییس جمهور اندونزی در مراسم افتتاح این بازی ها در ورزشگاه حضور داشت.

پیام مسابقات برای ناشنوایان

همزمان با خواندن پیام های این بازیها توسط مجری، به صورت زنده پیامها برای ناشنوایان نیز ترجمه می شد.

رژه کاروان ایران با پرچمدار زن

کاروان ورزش ایران که یکی از پرجمعیت ترین کاروان های شرکت کننده در این مسابقات است، از مقابل جایگاه رژه رفت. ساره جوانمردی پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بود.

رحمان، سوژه عکاسان و خبرنگاران خارجی

در بین همه ورزشکاران زن و مردی که برای پوشش اخبار در ورزشگاه حضور داشنند، سیامند رحمان قوی ترین معلول جهان بیش از سایر ورزشکاران مورد توجه بود. همه خبرنگاران خارجی در مواجهه با خبرنگاران ایرانی در مورد رحمان و نحوه تمریناتش پرس و جو می کردند.

پیام رئیس کمیته پارالمپیک اندونزی

رییس کمیته پارالمپیک اندونزی پس از خوانده شدن پیام رییس جمهور این کشور پشت تریبون رفت و ضمن ایراد سخنرانی در مورد این رویداد، به مهمانان و تیم های شرکت کننده خوشامد گفت.

تسلیت و سکوت برای درگذشتگان سونامی

پس از پیام رییس کمیته پارالمپیک اندونزی، مجری برنامه درگذشت تعداد زیادی از شهروندان این کشور در سونامی را تسلیت گفت و حاضرین در ورزشگاه برای ادای احترام یک دقیقه سکوت کردند.

تشویق شدید رئیس جمهور اندونزی

رییس جمهور کشور میزبان که محبوبیت بالایی بین مردم اندونزی دارد با قرار دریافت در جایگاه ویژه، دقایقی برای حاضران صحبت کرد و به مهمانان و تیم های شرکت کننده خوشامد گفت. وی پس از خاتمه سخنرانی اش به شدت مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.

رونمایی از پرچم بازیها

در بخشی از این مراسم، اندونزیایی ها طی مراسم جالب توجه و در حالی که بخشی از تاریخ کشورشان را هم به نمایش گذاشتند، از پرچم ویژه بازیهای پارا آسیایی رونمایی کردند.

دریا حرف اول را می زد

اغلب آیتم هایی که طراحان مراسم افتتاح سومین دوره بازیهای پاراآسیایی در نظر گرفته بودند، اِلمان هایی از دریا و اقیانوس داشت و در سناریوی این آیتم ها دریا نقش اول را ایفا می کرد.

عملیات آکروباتیک معلولان

تعدادی از معلولان که در بین آنها افراد نقص عضوی هم دیده می شد دقایقی با انجام حرکاتی آکروباتیک و بسیار سخت موجب تحسین حضار شدند. این معلولان بعضا با اندام مصنوعی و یا حتی بدون آن این عملیات را انجام می دادند.

هنرنمایی کودک خردسال

دختر بچه خردسالی پس از برافراشته شدن رسمی پرچم بازیها دقایقی به تنهایی موسیقی زنده اجرا کرد که هنرنمایی این کودک خردسال بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مشعل بازیها روشن شد

با روشن شدن مشعل بازیهای پاراآسیایی سومین دوره این بازیها رسماً در جاکارتا آغاز شد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49752

به "حضور رئیس جمهور میزبان و پخش ترانه فارسی، یک ایرانی سوژه شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور رئیس جمهور میزبان و پخش ترانه فارسی، یک ایرانی سوژه شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید