آمازون اولین بار عنوان ارزشمندترین برند تجاری دنیا را کسب کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، بر اساس رده بندی موسسه برندز که همه ساله از برترین موسسات تجاری دنیا منتشر می گردد آمازون با ارزشی معادل 315.5 میلیارد دلار بالاتر از اپل و گوگل ایستاده است. این دو شرکت به ترتیب 309.527 و 309 میلیارد دلار ارزش دارند.

آمازون اولین بار عنوان ارزشمندترین برند تجاری دنیا را کسب کرد

پس از سه شرکت یادشده مایکروسافت، ویزا، فیس بوک، علی بابا، تنسنت، مک دونالدز و ای تی ان تی قرار گرفته اند. نکته بسیار جالب توجه در این زمینه تسخیر فهرست 10 برند برتر جهان توسط شرکت های فناوری اطلاعات است. به گونه ای که تنها مک دونالدز به طور کامل در این حوزه فعالیت ندارد و سایر شرکت های این فهرست به گونه ای با فناوری اطلاعات و دیگر فناوری های پیشرفته مرتبط پیوند خورده اند.

در یک سال گذشته کل ارزش شرکت آمازون افزایش 52 درصدی داشته است. در شروع سال 2017 ارزش این شرکت که زمانی تنها در حوزه خرده فروشی آنلاین فعالیت می کرد به 108 میلیارد دلار می رسید. در مقابل اپل که مدتها رتبه اول این فهرست را در اختیار داشت در یک سال اخیر تنها 3 درصد رشد داشته و این رشد در خصوص گوگل هم تنها 2 درصد بوده است.

بر اساس آنالیز های برندز، فعالیت های آمازون در حوزه پردازش ابری، توسعه کسب و کار و استفاده از روش های خلاقانه تحویل انواع کالا و خدمات به مشتریان، سرمایه گذاری در زمینه مواد غذایی، بلندگوهای هوشمند، تبلت ها و پخش اینترنتی موسیقی و ویدئو باعث شده این شرکت به 12 سال حاکمیت اپل و گوگل بر صدر این فهرست انتها دهد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27318

به "آمازون اولین بار عنوان ارزشمندترین برند تجاری دنیا را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون اولین بار عنوان ارزشمندترین برند تجاری دنیا را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید