ناکارآمدی نظام توزیع و نظارت دلیل گرانی میوه است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سیدحسن حسینی شاهرودی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اضافه کرد: شاید خشکسالی، سرمازدگی و افزایش نرخ برخی از نهاده های کشاورزی را بهانه گرانی قیمت میوه کنیم اما علت رشد چشمگیر و چندین برابری قیمت محصولات کشاورزی و میوه ها نمی تواند فقط ناشی از این موضوعات باشد.

ناکارآمدی نظام توزیع و نظارت دلیل گرانی میوه است

وی اضافه نمود: ناکارآمدی نظام توزیع و نظام نظارت بر قیمت گذاری و همچنین تعزیرات حکومتی و نبود زنجیره فراوری تا مصرف ما را دچار آسیب نموده است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه میوه ها از کشاورز با قیمت اندکی خریداری می گردد، اضافه نمود: دلالان و واسطه ها موجب می شوند تا این میوه ها با قیمت چندین برابر به دست مصرف کننده برسد و سود آن به جیب دلالان می رود.

نائب رئیس ­کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید پاسخگو باشند، گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت ­متولی بازار، تنظیم بازار و حمایت از فراوریکننده و مصرف کننده و تعزیرات است و فراوری و نظام توزیع میوه هم در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه درگیر جنگ اقتصادی هستیم، ­ اضافه نمود: جنگ اقتصادی و جنگ روانی را باید اداره کنیم.

وی اضافه نمود: نظام، کارآمدی لازم را دارد و قوانین لازم را هم داریم اما برای برطرف مسائل به مدیران جهادی با پشتکار احتیاج داریم.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2947

به "ناکارآمدی نظام توزیع و نظارت دلیل گرانی میوه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکارآمدی نظام توزیع و نظارت دلیل گرانی میوه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید