مدیرعامل صندوق احیا با رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها دیدار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها امروز دیدار و گفت و گو کرد.

مدیرعامل صندوق احیا با رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها دیدار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی، پرهام جانفشان رئیس صندوق احیاء در این دیدار به نقش تأثیر گذار انجمن های غیردولتی در حوزه های مختلف اشاره نمود و گفت: امروزه در تمام جهان استفاده از ظرفیت های ngo ها در کنار دولت ها راهکاری مناسبی برای ایفای نقش در پیش برد اهداف دولت ها داشته است.

جانفشان گفت: در موضوع مهم احیای بناهای تاریخی که اکنون می تواند چرخه اقتصاد را در حوزه گردشگری فعال نماید همیشه نگاه این صندوق به سرمایه گذاری در کنار مسائل فرهنگی معطوف شده است و باید توازن بین سرمایه گذاری و حوزه فرهنگی در واگذاری بهره برداری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی مد نظر قرار گیرد.

او ادامه داد: در حوزه بین المللی نیز نقش انجمن های دوستی تاثیرگذار است و در همین راستا این تشکل ها می توانند راهگشا روابط بین دولت های به منظور جذب سرمایه گذار باشند و درکنار سرمایه گذاری با استفاده از کانالهای ارتباطاتی فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی را به سایر کشور ها منتقل نمایند.

جانفشان با تاکید بر اینکه صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی آمادگی همکاری های مشترک در چارچوب قانون به منظور جذب سرمایه گذار خارجی برای فعالیت های مشترک در حوزه احیاء بناهای تاریخی است گفت: بسیاری از گردشگرانی که به ایران سفر می نمایند شیفته بناهای تاریخی و هویت فرهنگی این مرز و بوم هستند. از این رو هدف اصلی این صندوق، احیاء ابنیه تاریخی است.

سیدرضا سیدان رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها نیز در این دیدار گفت: انجمن های دوستی می توانند در شرایط کنونی راهگشای وضعیت امروزی باشند.

او با اشاره به اینکه این NGOها به عنوان تشکل های غیر دولتی می توانند در کنار دولت سیاست های جمهوری اسلامی ایران را درحوزه سرمایه گذاری و فرهنگی اجرایی نمایند.

در انتها هر دو نفر با تاکید بر همکاری های مشترک فی مابین صندوق احیاء و انجمن های دوستی خاطرنشان کردند ادامه این همکاری با تعریف سازکار های معین می تواند مسیر جدید را برای احیاء بناهای تاریخی ایران بگشاید.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7558

به "مدیرعامل صندوق احیا با رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل صندوق احیا با رئیس انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید