سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم بجنورد

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تحویل بخشی از بیمارستان امام رضا(ع) و باز آفرینی آن به شکل قدیم و اولیه از جمله آرزوهای دیرینه مردم بود که این موضوع با پیگیری های انجام گردیده و مساعدت مسئولان استان در حال تحقق است.

سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم بجنورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه سرپرست این اداره کل امروز چهارشنبه 4 مهر 97 اظهار کرد: به منظور حفظ عمارت مفخم، این میراث تاریخی استان، طرح ساماندهی و احیای این مجموعه و تبدیل فضاهای موجود از جمله بیمارستان امام رضا(ع) تهیه و اخیرا در جلسات مشترکی که با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سازمان برنامه و بودجه استان و دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید، مورد تصویب نهاده شد.

او اضافه نمود: بر این اساس، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی متعهد گردیده است ساختمان قدیم بیمارستان امام رضا(ع) را حداکثر تا خاتمه مهرماه جاری و بخش اداری آن را نیز حداکثر تا خاتمه آذرماه سال جاری، تخلیه و تحویل سازمان میراث فرهنگی دهد.

او توضیح داد: میراث فرهنگی نیز ملکی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می دهد تا در صورت مناسب بودن مکان، طی توافقی پس از دی ماه سال جاری، بخش روانی این دانشگاه نیز انتقال یابد.

یزدان پناه عنوان نمود: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است و طی چشم اندازی که تعریف کردیم باید تخلیه گردد و در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد که این مهم با پیگیری های انجام گردیده به زودی محقق می گردد و در اینده نزدیک نقطه گردشگری و میراث فرهنگی و بازار صنایع دستی استان خواهد شد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3966

به "سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید