جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، جشنواره کُرسی نشینی پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در شش ماهه دوم سال در حمام قلعه همدان برگزار گردید.

جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، علی فعله­­گری مدیر سرمایه گذاری صندوق احیا، در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی صندوق احیاء سال جاری با اهتمام ویژه به سه حوزه صنایع دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس در شهر­های مختلف درحال برگزاری است و تاکنون شاهد استقبال گسترده مردم و علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم از این مراسم بوده­ایم.

فعله­گری، خاطر نشان کرد: این رویداد­ها با هدف جاری ساختن بیش از پیش زندگی در ابنیه تاریخی برگزار می­شود چرا که ما اعتقاد داریم ابنیه تاریخی به عنوان مراکز هویت­ساز شهری ظرفیت­های بالقوه بسیاری برای شکل­دهی به همگرایی مردمی با هدف توسعه فرهنگی دارد.

او با اشاره به نقش اماکن تاریخی و فرهنگی در ارتقای سطح گردشگری کشور، ادامه داد: حضور مردم همدان در این مراسم نشان دهنده، علاقه­مندی مردم این شهر به مباحث مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و امیدواریم حمام قلعه با توجه به زحمات بهره­بردار آن بتواند در جذب گردشگر به استان همدان تأثیر گذار باشد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه این نشست، گفت: جشنواره کرسی­نشینی یکی از محصولات مهم برای زنده نگه داشتن و معرفی میراث ناملموس منطقه همدان به گردشگران است.

علی مالمیر، گفت: میراث ناملموس محصولی جذاب برای توسعه گردشگری است که باید بیشتر به آن بپردازیم.

او با اشاره به پیشینه تارخی و فرهنگی همدان اضافه نمود: سلیقه و علاقه گردشگران با داشته های فرهنگی همدان جور است و از این قابلیت برای معرفی میراث ناملموس در دل میراث ملموس باید به طور بهینه استفاده کنیم.

مالمیر مشارکت بخش خصوصی را در این راستا ضروری دانست و گفت: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی و همچنین اجرای آیین های سنتی در این اماکن نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.

جشنواره کرسی نشینی در حمام قلعه همدان همراه با موسیقی سنتی، جشنواره غذا، غرفه­های صنایع دستی و هنرنمایی گروه های هنری از 15 تا 22 دی ماه، پذیرای علاقمندان به آیین ها و سنت های قدیمی است.

حمام قلعه همدان از جمله واگذاری­های صندوق احیاء به منظور احیاء، مرمت و بهره­برداری مدت تعیین به بخش خصوصی است که هم­اکنون در حال بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9754

به "جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کُرسی نشینی، پنجمین رویداد فرهنگی صندوق احیا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید