340 هزار ناوگان باری براساس کارت هوشمند شناسایی گردیده اند

به گزارش مجله سرگرمی، دهمین مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین اصفهان با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی ورئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

340 هزار ناوگان باری براساس کارت هوشمند شناسایی گردیده اند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، معاون وزیر راه وشهرسازی در این مراسم، اظهار کرد: حدود 340 هزار ناوگان باری در کشور بر اساس کارت هوشمند شناسایی گردیده است .

عبدالهاشم حسن نیا با بیان اینکه 100 تا 120 هزار ناوگان نیز در شبکه خصوصی کشور و حدود دو میلیون ناوگان سبک شامل نیسان در کشور در حال فعالیت هستند، ادامه داد: حفظ و نگهداری راه ها، زیرساخت ها و همچنین ناوگان حمل و نقل جاده ای ما به عنوان یک ثروت ملی نیازمند اندیشیدن تمهیدات ویژه است.

وی توضیح داد: یکی از اهرم های ما برای حفظ این ثروت ملی، حفظ و ارتقای کیفیت راه ها و ناوگان حمل و نقل و به ویژه توسعه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به ظرفیت های حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان، گفت: اصفهان نیازمند توسعه هر چه بیشتر مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 19 میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می نماید که در آینده نزدیک و براساس برنامه چشم انداز به 35 میلیون وسیله نقلیه خواهد رسید، بنابراین توسعه مراکز معاینه فنی مکانیزه اهمیت شایانی دارد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در در آئین افتتاح این مرکز، اظهار کرد: ایجاد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مسیرهای اصلی عبور ومرور استان اصفهان یکی از اهداف چشم انداز اداره کل راهداری وحمل ونقل استان اصفهان بوده است.

مهدی خضری با بیان اینکه این مرکز با سرمایه بیش از 30 میلیارد ریال بخش خصوصی افتتاح گردیده است، ادامه داد: با راه اندازی این مرکز ارائه خدمات به دارندگان خودروهای سنگین در شهرستان شاهین شهر به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای ترانزیتی استان اصفهان تسهیل شد.

وی با اشاره به فعالیت 460 شرکت حمل و نقل و 35 هزار ناوگان فعال و در بخش حمل ونقل کالا در استان اصفهان، اظهار داشت: ارزیابی فنی خودروهای سنگین یکی از راه های پیشگیری از حوادث جاده ای و بروز مسائل متعاقب آن برای دولت و خانواده های آسیب دیده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر اهمیت راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در اصفهان، توضیح داد: هزینه ای که برای پیشگیری از حوادث جاده ای انجام می گردد به مراتب از هزینه هایی که دولت، جامعه و خانواده های آسیب دیدگان پس از حوادث متحمل می شوند، کمتر است .

وی یکی دیگر از مواهب راه اندازی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را یاری به افزایش کیفیت هوا و حفاظت از محیط زیست مطرح کرد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2432

به "340 هزار ناوگان باری براساس کارت هوشمند شناسایی گردیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "340 هزار ناوگان باری براساس کارت هوشمند شناسایی گردیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید