گوشی های هواوی میت 30 چگونه با فقدان سرویس های گوگل کنار می آیند؟

به گزارش مجله سرگرمی، ساعاتی قبل گوشی های هواوی میت 30 معرفی شدند ولی این گوشی ها برای فروش در بازار کشورهای خارج از چین به خصوص در کشورهای غربی، راه سختی در پیش دارد. به دلیل تحریم های آمریکا علیه هواوی، این گوشی ها نمی توانند همراه با سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل عرضه شوند.

گوشی های هواوی میت 30 چگونه با فقدان سرویس های گوگل کنار می آیند؟

ریچارد یو مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی در مراسم معرفی هواوی میت 30 این موضوع را تایید کرد و گفت که آن ها برای این گوشی ها نمی توانند از سرویس های موبایل گوگل (GMS) بهره ببرند و در عوض از سرویس های موبایل هواوی (HMS) استفاده خواهند کرد. در بین سرویس های گوگل، پلی استور نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید و اکثریت کاربران اندروید در سرتاسر دنیا (غیر از چین) از این طریق به اپلیکیشن های اندروید دسترسی دارند. با توجه به این محدودیت، هواوی مجبور شده که گزینه جایگزین پلی استور و سرویس های گوگل را توسعه دهد و برای سرویس های موبایل هواوی بودجه 1 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر، حدود 45 هزار اپلیکیشن از سرویس های موبایل هواوی پشتیبانی می نمایند ولی هزاران اپلیکیشن دیگر هم باید تا حدی تغییر نمایند تا بتوانند در App Gallery هواوی قرار بگیرند. مراسم معرفی این گوشی ها حدود 2 ساعت طول کشید ولی کمتر از یک دقیقه آن صرف ارائه توضیحات در خصوص فقدان سرویس های گوگل شد. کاملا معین است که هواوی برای متقاعد کردن کاربران و توسعه دهندگان به منظور کنار آمدن با این محدودیت، کار بسیار سختی در پیش دارد.

اگرچه همچنان می توانیم نسبت به لغو این تحریم ها امیدوار باشیم یا اینکه شاید هواوی بتواند راهی برای دور زدن این محدودیت ها پیدا کند. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مدیران هواوی نوشته که این شرکت میخواهد راهی برای دسترسی به بعضی از اپلیکیشن های گوگل ارائه کند که معلوم نیست چه تعداد اپلیکیشن گوگل از این روش بهره مند می شوند و آیا اصلا هواوی می تواند چنین کاری را انجام دهد یا نه.

شرکت چینی میزو (Meizu) قبلا گوشی هایی را در بازار اروپا همراه با اپ استور اختصاصی خود عرضه نموده که در این اپ استور، اپلیکیشن Google Installer قرار داشت و می توانست سرویس های گوگل و پلی استور را در گجت مربوطه نصب کند. اما از آن موقع، سخت گیری های گوگل برای این دور زدن ها بیشتر شده و حتی مسدود کردن سرویس های خود در گوشی های غیرمجاز را مورد آزمایش قرار داده است.

این محدودیت ها، گوشی های هواوی میت 30 را در موقعیت بسیار ناخوشایندی قرار می دهد. در هر صورت باید ببینیم که کاربران کشورهای مختلف آیا حاضر هستند برای گوشی های گران قیمت فاقد سرویس ها و اپلیکیشن های بسیار مهم گوگل هزینه نمایند یا نه.

منبع: The Verge

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45651

به "گوشی های هواوی میت 30 چگونه با فقدان سرویس های گوگل کنار می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های هواوی میت 30 چگونه با فقدان سرویس های گوگل کنار می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید