گلکسی نوت 10 پلاس در برابر وان پلاس 7 پرو: کدام یک ارزش خرید دارد؟

به گزارش مجله سرگرمی، سامسونگ چند روز پیش از خانواده گلکسی نوت 10 خود رونمایی کرد. گلکسی نوت 10 در دو اندازه معمولی و پلاس عرضه می گردد و جدیدترین پرچم دار اندرویدی در بازار محسوب می گردد.

گلکسی نوت 10 پلاس در برابر وان پلاس 7 پرو: کدام یک ارزش خرید دارد؟

اکنون، بسیاری از کاربران و سایت های آنالیز اقدام به مقایسه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با وان پلاس 7 پرو کردند که پرچم دار اندرویدی پیش از معرفی نوت 10 بود.

وان پلاس 7 پرو از نظر مشخصات ظاهری بسیار نزدیک به گلکسی نوت 10 پلاس است. هر دو از اندروید 9 پای استفاده می نمایند؛ صفحه نمایش آن ها نزدیک به هم است و دارای یک پردازنده مرکزی هستند.

در دوربین، باتری و بعضی ویژگی های جانبی دیگر تفاوت هایی دارند ولی از نظر قیمتی 350 دلار اختلاف قیمت را شاهد هستیم.

طراحی

گلکسی نوت 10 پلاس از جنس بدنه و کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. یک صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه با یک دوربین سلفی ناچ سوراخی بسیار کوچک که در وسط صفحه نمایش تعبیه شده و اتفاقا بسیار زیبا نشان داده می گردد.

در عوض، وان پلاس 7 پرو هیچ دوربینی ناچی ندارد چون دوربین سلفی درون بدنه گوشی قرار گرفته و به صورت پاپ اپ ظاهر می گردد. وان پلاس 7 پرو از دو بلندگو استفاده می نماید که یک بلندگو در بالای گوشی و بین قاب فلزی و شیشه صفحه نمایش تعبیه شده است.

وان پلاس 7 پرو گوشه هایی منحنی تر از گلکسی نوت 10 پلاس دارد. گوشی سامسونگ طراحی بهتری در این بخش دارد و شیشه صفحه نمایش تا انتهای بخش منحنی کشیده می گردد که در نتیجه نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر خواهد بود.

هر دو دستگاه در طراحی زیبا و خوب عمل کردند. شاید سلیقه ای باشد که کدام یک را بیشتر می پسندید.

صفحه نمایش

نوت 10 پلاس دارای یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED Infinity-O با دقت تصویر 3040 در 1440 پیکسل است. وان پلاس 7 پرو صفحه نمایشی کوچک تر و 6.67 اینچی دارد از نوع آمولد با دقت تصویر 3120 در 1440 پیکسل دارد.

ولی نرخ رفرش صفحه نمایش وان پلاس 7 پرو 90 هرتز است که بازی ها و برنامه های گرافیکی را نسبت به نمایشگر 60 هرتزی نوت 10 بهتر اجرا می نماید.

سخت افزار

نوت 10 پلاس از پردازنده اسنپدراگون 855 در بازار امریکا و اگزینوس 9825 در بازارهای بین المللی استفاده می نماید. 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد و از کارت حافظه میکرواس دی برای افزایش فضا پشتیبانی می نماید.

وان پلاس 7 پرو از تراشه اسنپدراگون 855 با 8 یا 12 گیگابایت رم استفاده نموده و 128 یا 256 گیگابایت فضا برای ذخیره اطلاعات می دهد. از کارت SD روی وان پلاس 7 پرو خبری نیست. هر دو گوشی از استاندارد UFS 3.0 برای افزایش زمان لود اپ ها استفاده می نمایند.

هر دو سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارند ولی در نوت 10 پلاس از نوع اولتراسونیک و در وان پلاس 7 پرو از نوع نوری است. هر دو جک هدفون ندارند ولی به بلندگوهای استریو مجهز شدند.

وان پلاس 7 پرو از باتری 4000 میلی آمپرساعتی استفاده می نماید ولی باتری نوت 10 پلاس بزرگ تر و 4300 میلی آمپرساعتی است. در گوشی وان پلاس شاهد پشتیبانی از فناوری Warp Charge 30 هستیم که اجازه می دهد باتری با سرعت زیاد 30 وات شارژ گردد.

در مقابل، نوت 10 پلاس از شارژر 45 واتی انرژی می گیرد که درون باکس خود گوشی نیست و باید جداگانه خریداری گردد. نوت 10 پلاس از فناوری شارژ سریع بی سیم Qi نیز پشتیبانی می نماید. از قلم نیاندازید که سامسونگ از Wireless Powershare پشتیبانی می نماید که اجازه می دهد گوشی ها و دستگاه های همراه دیگر به طور بی سیم و القایی با نوت 10 پلاس شارژ شوند.

بزرگ ترین ویژگی و فزونی نوت 10 پلاس به وان پلاس 7 پرو، قلم S Pen است. اس پن جدید به فناوری Air Actions مجهز شده است تا شما با ژست های حرکتی بدون لمس نمایشگر بتوانید با گوشی در تعامل باشید.

دوربین

نوت 10 پلاس از 4 دوربین پشتی بهره می برد. لنز اولتراواید 16 مگاپیکسلی (f/2.2) با زاویه دید 123 درجه، لنز واید 12 مگاپیکسلی (f/1.5-f/2.4 و OIS)، لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.1 و OIS) و دوربین عمق سنج VGA DepthVision. در جلو هم از یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسل با قابلیت تشخیص چهره سود می برد.

در عوض، وان پلاس 7 پرو دارای دوربین سه لنزی در پنل پشتی است. یک لنز بزرگ 48 مگاپیکسلی f/1.6)، لنز واید 16 مگاپیکسل (f/2.2) و لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی (f/2.2) با دوربین سلفی پاپ اپ 16 مگاپیکسل.

اگر اعداد و مگاپیکسل لنزها را کنار بگذاریم؛ باید اعتراف کرد تصاویر گرفته شده با دوربین نوت 10 پلاس کیفیت بهتری دارند. دوربین نوت 10 احتمالا همان کیفیت دوربین اس 10 پلاس را داشته باشد که بسیار عالی است.

قیمت

گوشی OnePlus 7 Pro با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضا به قیمت 749 دلار به فروش می رسد ولی گوشی Note 10 Plus با همین رم و فضای ذخیره سازی، قیمتی 1099 دلار دارد. پس، در این بخش نمی توان هر دو گوشی را مشابه یا نزدیک به هم دانست و وان پلاس ارزان تر و به صرفه تر است.

کدام یک را بخریم؟

به طور مشخصی وان پلاس 7 پرو ارزش خرید بیشتری نسبت به گلکسی نوت 10 پلاس دارد. نه تنها 350 دلار ارزان تر است که تفاوت قیمتی کمی نیست؛ صفحه نمایش بهتر و تجربه نرم افزاری ساده تر و نرم تر، باعث می شوند وان پلاس 7 پرو را برای خرید یک پرچم دار اندرویدی پیشنهاد کنیم؛ جز اینکه احتیاج به قلم اس پن داشته باشید یا اینکه یک کاربر و متعصب گوشی های سری نوت سامسونگ بوده و برای کاربری های متفاوتی ازشان بهره ببرید.

البته، دوربین گلکسی نوت 10 پلاس بهتر است و نباید از نرم افزارهای هوش مصنوعی سامسونگ برای بهبود کیفیت عکاسی غافل شد. باتری گلکسی نوت 10 پلاس هم بزرگ تر است و ضد آب و گرد و غبار است.

به هر حال، فکر می کنیم وان پلاس 7 پرو انتخاب بهتری برای بسیاری از افراد باشد.

منبع: + و +

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36991

به "گلکسی نوت 10 پلاس در برابر وان پلاس 7 پرو: کدام یک ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 10 پلاس در برابر وان پلاس 7 پرو: کدام یک ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید