پسران سندباد به نقد و آنالیز رسید

به گزارش مجله سرگرمی، برنامه این هفته کانون فیلم سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند پسران سندبادساخته ی رضا حائری اختصاص یافته است.

پسران سندباد به نقد و آنالیز رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،این مستند از ساعت 17 عصر روز یکشنبه 11شهریور 97 در سالن سینماحقیقت این مرکز به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور رضا حائری (کارگردان)، ناصر صفاریان (مسئول نمایش و نشست فیلم ها) و پیروز کلانتری (منتقد میهمان) مورد نقد و آنالیز قرار می گیرد.

در خلاصه موضوع فیلم مستند پسران سندباد آمده است: سال 1974 خانم ماریون کاپلان، عکاس مجله نشنال جئوگرافیک برای تهیه گزارشی درباره قدیمی ترین مسیر تجارت دریایی دنیا، با یک کشتی بادبانی ایرانی (بوم میهن دوست) از خلیج فارس به سمت افریقا می رود. در این سفر او به مدت چهار ماه با آخرین نسل دریانوردان ایرانی هم راه و هم سفر می گردد. چهل سال بعد از این سفر، خانم کاپلان تصمیم می گیرد برای دیدار دوباره با همسفرانش عازم بندر کنگ در جنوب ایران گردد، اما این دیدار آن طور که او در نظر داشت پیش نمی رود.

عوامل فراوری مستند پسران سندباد عبارتند از:تهیه نماینده و کارگردان: رضا حائری؛ پژوهشگر: علی پارسا؛تصویربرداران: رضا تیموری و داوود اشرفی؛ تدوین: سهیل امیراشرفی؛صدا: مهرشاد ملکوتی؛ مدیر فراوری: فربد مهاجر؛ دستیار کارگردان: ریحانه پویا؛ اتالوناژ: محسن خیرآبادی؛ تهیه گردیده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و آنالیز آن می توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (11شهریورماه) به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2202

به "پسران سندباد به نقد و آنالیز رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسران سندباد به نقد و آنالیز رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید