پاموکاله؛ بهشت سفید

به گزارش مجله سرگرمی، چشمه های آب گرم پاموکاله (پاموک کاله) کجاست؟

پاموکاله مانند قلعه ای پنبه ای در جنوب ترکیه خودنمایی می نماید. چشمه های آب گرم پاموکاله واقع در ایالت دنیزلی چنان شگفت انگیزند که در سال 1988 به ثبت یونسکو رسیدند. دریای اژه و رودخانه مندرس در نزدیکی پاموکاله واقع شده و از آن آب و هوای معتدلی ساخته اند.

پاموکاله؛ بهشت سفید

چرا چشمه های آب گرم پاموکاله در میان گردشگران پرطرفدار است؟

زیبایی طبیعی و خواص درمانی بیش از هرچیزی پاموکاله را در میان گردشگران پرطرفدار نموده است. گاز رادون در چشمه های آب گرم پاموکاله آرامش بی حد و حصری برای گردشگران به همراه دارد. پاموکاله واقعا معجزه طبیعت است. بدون شک در آب گرم چشمه های پاموکاله پاهای تان یک ماساژ عالی و آرامش بخش خواهد دید. آب های درمانی پاموکاله برای درمان چاقی، روماتیسم، بیماری های پوستی و... مفید است و تازگی و جوانی را به ارمغان می آورد. از گذشته های دور پاموکاله تمام شرایط را برای مکان توریستی ایده آل داشت. هتل ها و راه های زیادی در نزدیکی چشمه های آب گرم احداث اما بعد از ثبت یونسکو قدری کنترل شد.

پاموکاله چگونه شکل گرفت؟

پاموکاله بیش از هر چیز به تراس های پنبه مانندش معروف است. این تراس ها در واقع از ته نشین مواد معدنی موجود در چشمه های آب گرم شکل گرفته.حدود 17 چشمه آب گرم در این منطقه می جوشد که در واقع در اثر فعالیت آتش فشان شکل گرفته است. آب این چشمه ها که از ارتفاعات می جوشد بین راستا در شیب های کم سرعت ته نشین شده و حوضچه های متعددی ایجاد نموده است. این نوع حوضچه ها کم و بیش در سراسر دنیا دیده می شوند. نمونه آن را در باداب سورت خودمان می توانید ببینید. اما تراس های پاموکاله ساخته شده از سنگ تراورتن جذابیت به خصوصی دارند.

در اطراف چشمه های آب گرم پاموکاله چه می بینیم؟

هیراپولیس

در اطراف چشمه های آب گرم تراورتنی به خاطر موقعیت مناسب جغرافیایی، آثار طبیعی و تاریخی بی شماری دیده می گردد. مثلا در نزدیکی چشمه های پاموکاله شهر باستانی هیراپولیس به یادگار مانده که قدم زدن در آن دوران روم باستان را تداعی می نماید. زمانی که شهر، خانه خدایان بود. خدای آپولون، خدای مردگان و غیره. خدای مردگان در غار زندگی می کرد و برای آپولون نیز معبدی ساخته شد. امروزه بقایای آن را در هیراپولیس می توانید ببینید. حمام های متعدد در این شهر حاکی از اهمیت نظافت برای رومیان بوده و آمفی تئاتر آن احتمالا یکی از با شکوه ترین آمفی تئاترهای تاریخ بوده است. هیراپولیس به شهر مقدس معروف است و حدود 2800 سال قدمت دارد. این شهر باستانی نیز به ثبت یونسکو رسید.

شنا به سبک متفاوت

در همین نزدیکی، استخری قرار گرفته است که شبیه استخرهایی که تا به حال دیده اید نیست. در این استخر، علاوه بر شنا شانس بازدید از بازمانده و ستون های تاریخی را خواهید داشت. می گویند دلیل شکل گیری این منطقه در اثر زلزله و انباشته شدن ستون ها به وجود آمده است.

تفریحات هیجان انگیز

اینجا فقط تراس های سفید رنگ پاموکاله و آثار تاریخی هیراپولیس نیست که مسحورتان می نماید، در نزدیکی آن می توانید از تفریحات اسکی، بالن سواری، پاراگلایدر و... لذت ببرید.

چگونه به چشمه های آب گرم پاموکاله برویم؟

بستگی به خودتان دارد که بخواهید با ماشین شخصی به پاموکاله بروید یا از حمل و نقل عمومی بهره ببرید. برای رسیدن به پاموکاله و هیراپولیس راه های مختلفی می توانید انتخاب کنید. پاموک کاله در غرب آناتولی واقع شده و از کوش آداسی، آنتالیا، مارماریس و بدروم راه چندانی ندارد. با کرایه ماشین شخصی از هر کدام از این شهرها می توانید در زمان کوتاهی خودتان را به چشمه های آب گرم پاموک کاله برسانید. گزینه دیگر حمل و نقل عمومی است. در شهر دنیزلی، اتوبوس های متعددی به این مقصد حرکت دارند. فاصله بین دنیزلی و پاموک کاله حدود 40 دقیقه است. اگر نتوانستید خودتان را به اتوبوس برسانید نگران نباشید، اتوبوس بعدی به مقصد پاموکاله در راه است. هم چنین اگر در استانبول بودید، پرواز مستقیم به دنیزلی موجود است و از ازمیر نیز با قطار امکان حمل و نقل به پاموکاله وجود دارد.

بهترین زمان بازدید از پاموکاله کی است؟

پاموکاله مکان گردشگری پرطرفداری است که اغلب وقت ها پر از گردشگر می گردد. غروب های تماشایی پاموکاله مملو از جمعیت است؛ اگر نمی خواهید به زمان شلوغ پاموکاله بخورید، توصیه می کنیم صبح زود راهی این منطقه شوید. هم چنین اگر هوای سرد و برفی برای تان مسئله ای ایجاد نمی نماید، زمستان های پاموکله نیز بسیار خلوت است. البته هر زمان که به پاموکاله بروید جذابیت های خودش را دارد؛ در زمستان آب تراس های پاموکاله گرم و دلپذیر است و در تابستان ها نیز آب خیلی سوزانی ندارد. سالانه میلیون ها نفر از این مجموعه بازدید می نمایند شما نیز یکی از چند میلیون نفر باشید.

برای بازدید از پاموکاله کفش های تان را درآورید

حالا نوبت آن رسیده که به دل آب های معدنی پاموکاله بزنید. اما پیش از هر چیزی کفش هایتان را درآورید. پابرهنه از فرسایش و تغییر رنگ رسوبات جلوگیری خواهید کرد. اگر لباس اضافه به همراه دارید، نگران شنا نباشید و در استخرهای بالای تراس پاموکاله شنا کنید.

در پاموک کاله چه چیزهایی با خود ببریم؟

در سفر به پاموکاله پیشنهاد می کنیم مقداری آب و غذا در کوله پشتی تان قرار دهید. در پاموک کاله، آب آشامیدنی موجود نیست و برای خوردن وعده ای غذا ممکن است با مشکل روبرو شوید. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در اثر تابش مستقیم نورخورشید از ضد آفتاب بهره ببرید.

ورودی چشمه های آب گرم پاموکاله چقدر است؟

ورودیه آبگرم در سال 2018 حدود 25 لیر بوده است. برای ورود به استخر آنتیک نیز باید حدود 32 لیر بپردازید.

ساعات بازدید از چشمه های آب گرم پاموک کاله

نیمه اول سال، از فروردین تا اوایل آبان، ساعت 6 صبح تا نیمه های شب می توانید از این مجموعه بازدید کنید. نیمه دوم نیز از 6 تا 6:30 باز است.

در پاموکاله کجا اقامت داشته باشیم؟

اکثر گردشگران گشت یکروزه ای را برای بازدید از پاموکاله اختصاص می دهند. اما اگر قصد اقامت یا نوشیدن قهوه و خوردن وعده ای غذا داشتید، در نزدیکی پاموکاله روستایی است که دو هتل مناسب دارد:

هتل ملروس

هتلی جمع و جور با فضای دوست داشتنی. این هتل خدمات بی شماری نیز ارائه می دهد. تورهای مختلف چتربازی، پاراگلایدینگ و بالن سواری بر فراز پاموکاله و تورهای چشمه آب گرم پاموکاله در این مجموعه اجرا می گردد.

ترکیه دنیزلی، ولیوکیف اروتورک در محله پاموک مکان دقیق این هتل است.

هتل در دیرر هال-تور

این هتل چهارستاره دارای امکانات اتاق های سینگل و دو نفره رو به باغ است. از بعضی اتاق های چهار نفره آن نیز می توانید نمایی از پاموکاله را ببینید. رستوران آن نیز به منتهی به مناظر باغ و کوه می گردد و غذاهای ترکی اش معروف است.

ترکیه، دنیزلی، پاموکاله 20280، مهمت آکیف ارسوی محل دقیق این هتل است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: دالاهو
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38476

به "پاموکاله؛ بهشت سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاموکاله؛ بهشت سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید