میزان بودجه ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس آنالیز می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد حکم قانونی است، اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه کشور مکلف به اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد گردیده است.

میزان بودجه ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس آنالیز می گردد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از پیشرفته ترین نظام های بودجه ریزی در جهان است و دولت مکلف است تا خاتمه برنامه ششم، بودجه صد در صد دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی را مبتنی بر عملکرد تنظیم کند.

وی ادامه داد: در بودجه سال 97 هم قرار بر اجرای بودجه ریزی بر اساس عملکرد در 30 درصد از دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی بود که بعد از تعطیلات مجلس، گزارش عملکرد این دستگاه ها را از سازمان برنامه و بودجه می گیریم.

خدابخشی با بیان اینکه مجلس مصمم به اجرای این نوع بودجه ریزی است و از آن حمایت نیز می نماید، اظهار کرد: دربودجه سال 98 قطعا به تعداد این دستگاه ها اضافه کرده خواهد شد زیرا اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نه تنها منجر به کاهش هدررفت منابع و ارتقاء کارایی و بهره وری دستگاه ها می گردد بلکه به افزایش شفافیت نیز یاری می نماید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید نمود: اگر سالیان گذشته نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور اجرا می شد شاهد افزایش کارآمدی و حل مسائل برای پاسخ گویی به اقشار مختلف مانند بازنشستگان و فرهنگیان بودیم.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2737

به "میزان بودجه ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بودجه ریزی مبنی بر عملکرد بعد از تعطیلات مجلس آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید