مزدا 3 مدل 2019؛ فلسفه یک خودروساز واقعی!

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: همان طور که می دانید؛ کراس اوور ها سهم فراوانی از بازار جهانی را در اختیار دارند. اما مزدا هنوز هم فکر می نماید که در سال 2019، تعداد زیادی از مشتریان به فکر خرید خودرو های سدان و هاچ بک بوده و باید احتیاج آن ها را برآورده کرد!

مزدا 3 مدل 2019؛ فلسفه یک خودروساز واقعی!

کمپانی مزدا برای اثبات ادعا خود به فروش حیرت انگیز مزدا 3 اشاره می نماید. این خودروساز ژاپنی می گوید که از سال 2003 تاکنون؛ بیش از 6 میلیون دستگاه مزدا 3 در سراسر دنیا به فروش رسیده و به همین خاطر مزدا براساس عادت همیشگی خود تصمیم گرفته است که یکی از مدل های محبوب خود را بروزرسانی کند؛ بنابراین مزدا فلسفه جدیدی از زبان طراحی و تکنولوژی را در مدل 2019 مزدا 3 نمایش داده و نظر طرفداران دنیای خود را جلب نموده است.

مزدا 3 جدید بر اساس نسل چهارم و نسخه بروز شده آن فراوری گشته است. مزدا 3 جدید همراه با پیشرفت های فراوان در زمینه های فن آوری، ایمنی و کارایی؛ فلسفه تازه ای از توسعه انسان محور را به همگان نشان داده است.

همان طور که مدیر اجرایی توسعه پیشرانه ها و برنامه ریزی فراوری محصولات نوآورانه کمپانی مزدا، Ichiro Hirose اشاره نموده است؛ صدمه ای که یکی از مهندسان مزدا در یک مسابقه دید، باعث شد که این کمپانی برای توسعه و بهبود ارگونومی محصولات خود کوشش کند. به گفته Hirose یک خودرو نباید مانند یک وسیله یکبار مصرف باشد؛ بلکه باید ابزاری باشد که به سادگی با نحوه استفاده از آن آشنا شده و بتوانیم به راحتی برای چندین سال از آن استفاده کنیم.

بنابراین در آخرین نسخه مزدا 3، می توان کوشش های مهندسین مزدا را برای ارتقاء حواس انسانی در داخل و خارج این خودرو و ارائه پیشنهاداتی ارزشمند، با رویکرد هایی چند جانبه را شاهد بود. به این ترتیب تغییرات قابل توجهی در همه ابعاد طراحی مزدا 3 می بینیم.

با این اوصاف سوالی که در ذهن مخاطبین خبرنگاران ایجاد می گردد؛ این است که آیا مزدا 3 به عنوان یک کامپکت جدید، محصولی ایده آل بوده و توان رقابت با خودرو های مطرح کمپانی های دیگر را دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال با نگاهی مختصر به مزدا 3 جدید، به وضوح تغییرات قابل توجهی را می بینیم. این خودرو به اندازه کافی زیبا بوده و چهره ای واقعی و جدید از نسل چهارم مزدا 3 را به نمایش گذاشته است. زبان طراحی مزدا، یعنی KODO آخرین فلسفه این کمپانی در زمینه طراحی خودرو بوده و حال و هوایی پیچیده دارد. به طور کلی باید قبول کرد که خطوط روی بدنه مزدا 3 نشان دهنده شخصیت و پیچیدگی زبان جدید طراحی مزدا است.

این حس بلوغ در داخل کابین مزدا 3 جدید بیشتر است؛ چرا که در اینجا شاهد یک رشته از تغییرات ارگونومی هستیم که منجرب به بهتر شدن وضعیت سرنشینان شده است. در این فضا شاهد استفاده از سیستم اطلاعاتی جدید به همراه یک صفحه نمایش 8.8 اینچی هستیم.

حتی مزدا شکل و جای نگهدارنده های لیوان در جلو و عقب کابین مزدا 3 را به منظور بهبود ارگونومی کابین تغییر داده و استفاده از آن ها برای سرنشینان مزدا 3 بسیار راحت و ساده شده است. کمپانی مزدا می گوید که این تغییرات معیار هایی را برای راننده ایجاد نموده و یادگیری و یادآوری داده ها را بالاتر می برد!

تکنولوژی های مدرن معمولا منجرب به احساس حقارت بیشتر انسان در خودرو ها می شوند؛ اما اغلب اوقات همین چیز های کوچک باعث به وجود آمدن حس لوکس بودن در خودرو ها شده و به این ترتیب انسان از تحقیر شدن خود لذت می برد!

بنابراین مزدا دست به کار شده و جزئیات را تغییر می دهد. مزدا طراحی ساده ای برای کابین مزدا 3 جدید انتخاب نموده و بیشتر به ارتقاء کیفیت می پردازد. در جلو برای افزایش میزان ارگونومی، فرمان را 0.8 اینچ بزرگتر نموده و با تغییر بالشتک های جایگاه، مجرب به بهبود موقعیت راننده شده است. همچنین مزدا سیستم صوتی خودروی محبوب خود را تغییر داده و سیستم Bose را به شکل اختصاصی در اختیار سرنشینان مزدا 3 قرار داده است.

مزدا ارتعاشات محصول خود را مورد آنالیز قرار داده و صدای حاصل از حرکت خودرو برروی سطوح مختلف را تا حد امکان کاهش داده است. به گفته کمپانی مزدا این خودرو با استفاده از یک پیکربندی چندگانه؛ نیرو را به جلو منتقل نموده و این امر منجرب به بهبود 78 درصدی عملکرد خودرو و بهبود کیفیت سواری شده است. همچنین در بدنه مزدا 3 جدید به منظور کاهش سر و صدا و افزایش استحکام خودرو از مواد جدیدی استفاده شده است.

مزدا 3 جدید در ایالات متحده آمریکا از یک پیشرانه 2.5 لیتری و 4 سیلندر Skyactiv با قدرتی 186اسب بخار و گشتاوری برابر با قدرت آن برخوردار است. البته مزدا 3 با پیشرانه های 1.6، 1.8، 2 و 2.2 لیتری بنزینی و دیزلی هم در دسترس است.

پیشرانه 2.5 در حال حاضر از یک گیربکس دستی و یا اتوماتیک شش سرعته استفاده می نماید. این پیشرانه شتاب صفر تا 100 مزدا 3 را به 7.5 ثانیه می رساند. قدرت موتور به چرخ های جلو منتقل می شوند؛ اما امکان سفارش مزدا 3 با سیستم چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد.

به لطف تغییر ساختار بدنه مزدا 3؛ عملکرد این خودرو در هنگام عبور از جاده ها و شرایط مختلف آب و هوایی بهبود فراوانی داشته است. سرنشینان عقب در بهترین وضعیت ممکن بوده و تمام کنترل ها و دکمه های مورد احتیاج آن ها به راحتی در اختیارشان قرار می گیرد. البته باید گفت که جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در دنیایی که از جعبه دنده های هشت، نه و ده سرعته در خودرو های جدید استفاده می گردد؛ کمی حس و حال قدیمی بودن را برای ما تداعی می نماید.

سواری با مزدا 3 تجربه ای استرس آور نیست؛ این خودرو احساس آرامش را برای سرنشینان خود به ارمغان می آورد. سیستم صوتی صدایی دلپذیر ارائه می دهد و صدا های مزاحم و عجیب و غریب آرامش شما را برهم نمی زنند.

مزدا در محصول جدید خود از یک سیستم جدیدی برای نظارت بر راننده استفاده نموده است. این سیستم با استفاده از یک دوربین مادون قرمز و LED های مختلف؛ عملکرد صوتی و موقعیت سر راننده را تحلیل نموده و اگر به نظر برسد که راننده به خواب رفته و یا توجه او و چشم هایش به جای دیگری غیر از جاده است؛ هشدار پیشرفته ای برای ترمز می دهد!

مزدا امکان تغییر حالت گیربکس از اتوماتیک را به حالت دستی و با استفاده از کلید های روی فرمان فراهم نموده و این امکان باعث می گردد که ما به راحتی و در موقعیت های خاص از تمام قدرت پیشرانه استفاده کنیم.

مزدا 3 جدید نشانه ای دلگرم کننده برای یک مدل خاص نیست؛ بلکه برای یک برند پیروز ساخته شده و مزدا را سربلند نموده است. البته نسل چهارم تکامل یافته تر و انقلابی بوده و کوشش برای افزایش لذت رانندگی با مزدا 3 ارزشمند است؛ اما ما انتظار داریم که این پیشرفت ها را در آینده نزدیک و در سایر محصولات کمپانی مزدا هم ببینیم.

به هر حال مزدا 3 جدید علاوه بر نکات ذکر شده از سیستم اپل کارپلی، اندروید اتو و... بهره مند بوده و فضای صندوق عقب آن 358 لیتر (امکان افزایش با خواباندن جایگاه های عقب) است. همچنین این محصول از نظر ایمنی به سیستم های مختلفی از جمله ترمز اضطراری و... مجهز شده و پنج ستاره ایمنی را از موسسه Euro NCAP دریافت نموده است. قیمت مزدا 3 جدید از 21 هزار دلار آغاز شده و به 28 هزار دلار هم می رسد و یکی از خودرو های ارزان قیمت و خانوادگی در بازار آمریکا است.

نکته: تصاویر، مرتبط به نسخه چهار چرخ متحرک مزدا 3 است.

منابع: motor1، readcars

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27797

به "مزدا 3 مدل 2019؛ فلسفه یک خودروساز واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا 3 مدل 2019؛ فلسفه یک خودروساز واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید