مرکز نوآوری رفسنجان با حضور ستاری شروع به کار می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان کرمان، با امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان شروع به کار می نماید.

مرکز نوآوری رفسنجان با حضور ستاری شروع به کار می نماید

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به پهناورترین استان جنوب شرقی کشور وارد شد تا رونق زیست بوم نوآوری و فناوری در این استان سرعت گیرد. این دومین سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امسال به این استان است تا اقدامات فناورانه در استان شتاب بیشتری به خود گیرد.

حضور در میان فعالان زیست بوم

فعالان استارتاپی و دانش بنیان این شهر تاریخی میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می شوند. ستاری در نخستین بخش سفر خود به منطقه ویژه مالی رفسنجان می رود و از دستاورد شرکت های دانش بنیان بازدید می نماید.

شرکت دانش بنیان کیاسم کارمانیا فعال در حوزه فراوری کود ها و سموم ارگانیک یکی از این شرکت ها است.

با کوشش محققان در این شرکت دانش بنیان، کشور به دانش فنی ترکیب کودی جدید بر پایه اسید سولفوریک دست یافته است. محققان این شرکت فناور کودی فراوری نموده اند که مناسب برای خاک های شور و قلیایی است.

شرکت های دانش بنیان برافزا کشاورز پارس و پرشین بنیان آریا فعال در حوزه های نهاده ها (کود های کشاورزی)، کود های شیمیایی مجاز بیولوژیک و ارگانیک زیست فناور دیگر شرکت هایی هستند که ستاری با فعالان فناور آن ها به مصاحبه می نشیند.

همچنین در این سفر تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای ایجاد مرکز نوآوری شهرستان رفسنجان میان دانشگاه، ولی عصر (عج)، مجتمع مس سرچشمه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری امضاء می گردد.

رییس ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی، در ادامه این سفر، از فرایند پیشرفت فاز دوم مرکز ملی پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی بازدید می نماید. دو سال پیش فاز نخست این مرکز با حضور وی در دانشگاه شهید باهنر کرمان به بهره برداری رسید.

این مرکز صرفاً تحقیقاتی نیست، بلکه در حوزه عرضه محصولات دانش بنیان نیز فعالیت می نماید. از جمله اهداف راه اندازی این مرکز می توان به تکثیر و پرورش جوندگان آزمایشگاهی خالص و شناسنامه دار، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی نژاد خالص با اندازه متوسط، پرورش، تکثیر ونگهداری نژاد های خالص اسب و ایجاد بانک اسپرمی و انجام تلقیح مصنوعی اشاره نمود. در این سفر ستاری از فاز دوم این مرکز بازدید می نماید.

شتاب دریافت ایده های نوآورانه

افتتاح مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان برنامه دیگر این سفر است. در این مرکز نوآوری با فضایی حدود یک هزار و 800 متر مربع فعالیت کسب و کار های نو پا شتاب می گیرد. این مرکز علاوه بر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان به فضای کار اشتراکی برای استقرار 50 تیم، فضای کار اختصاصی برای 10 تیم مجهز است.

همچنین شتابدهنده های تخصصی در 5 حوزه صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، سلامت و صنعت و معدن برای استقرار تیم های خود فضا خواهند داشت. رویداد ها و کارگاه های آموزشی نیز در این مرکز برگزار می گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف توسعه زیست بوم کسب و کار های نوآور و دانش بنیان از از محل احداث کارخانه نوآوری کرمان بازدید می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65791

به "مرکز نوآوری رفسنجان با حضور ستاری شروع به کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری رفسنجان با حضور ستاری شروع به کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید