محمد نادری، نهمین بازیکنی که به صورت مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- محمد نادری یکی دیگر از بازیکنانی است که به صورت مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد

محمد نادری، نهمین بازیکنی که به صورت مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد

به گزارش خبرنگاران، این انتقال عجیب در حالی رقم می خورد که فصل گذشته، سالی پرنوسان برای این بازیکن ملی پوش بود. او چند هفته نیمکت نشین محمد انصاری شد و یک مصدومیت نیز به سراغش آمد. با این حال کرونا این فرصت را به وجود آورد تا نادری از بند آسیب دیدگی رها گردد اما در اولین بازی بعد از شیوع ویروس کرونا، دوباره نادری مصدوم شد. او پس از این که با یک ارسال دقیق، مهدی عبدی را در موقعیت گلزنی قرار داد، آسیب دید و از زمین بیرون رفت.

مصدومیت او تا بازی دربی هم پابرجا ماند اما کمبود بازیکن در تیم سرخپوش پایتخت یحیی گل محمدی را مجاب کرد که در شروع نیمه دوم برای تقویت سمت چپ خط دفاعی اش به محمد نادری میدان بدهد. نادری پس از ورود به زمین با سانتری تماشایی، توپ را به علی علیپور سپرد و همان توپ با شلیک تماشایی بشار رسن به گل تساوی بخش سرخ ها تبدیل شد. اما دوباره کابوس مصدومیت به سراغ این بازیکن آمد و نادری تنها 14 دقیقه پس از ورود به زمین، دوباره به روی نیمکت رفت و دیگر هرگز نتوانست برای پرسپولیس بازی کند. سرخ ها که امیدوار بودند از او در لیگ قهرمانان آسیا بهره ببرند، نتوانستند چنین کاری نمایند و نادری در تهران ماند.

او سه بار برای مذاکره با پرسپولیسی ها به میدان پیروزان و محل باشگاه سرخپوش پایتخت رفت اما تمام مذاکرات به در بسته خوردند. یک بار مسئول امور بین الملل سرخ ها از پالس مثبت کورتریک اطلاع داد و بار دیگر مهدی رسول پناه از توافق با این بازیکن گفت و خود نادری هم چند باری این موضوع را علنی کرد ولی پایان آنچه که در آخرین دقایق مذاکره او با سرخ ها رقم خورد، پروژه حضور وی در پرسپولیس را بست و باعث شد تا آخرین بازی نادری برای پرسپولیس دربی 93 باشد.

در مجموع تا به امروز 43 بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم پرسپولیس و استقلال را در کارنامه دارند. محمد نادری نهمین چهره ای است که به صورت مستقیم پیراهن قرمز را در می آورد و پیراهن آبی به تن می نماید. نادری که در بعضی مصاحبه هایش تاکید می کرد در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می نماید، در نهایت با استفاده از ضعف مدیریت پرسپولیس و اختلاف زیاد بین کادر فنی و مدیریت باشگاه، تصمیم گرفت راستا دیگری را برای ادامه فوتبالش انتخاب نموده و از پرسپولیس راهی استقلال گردد. جالب این جاست آخرین بازی نادری برای پرسپولیس، دربی مقابل استقلال بود که در آن بازی مصدوم شد و خیلی زود از زمین بیرون رفت.

حال این بازیکن با حضور در استقلال، تجربه بازی در سه تیم مطرح ایران را در کارنامه خود ثبت می نماید. او در تراکتور شاگرد یحیی بود و بعد پرسپولیسی شد و حالا به استقلال پیوسته تا احتمالا جانشین میلیچ گردد. نادری متولد 14 مهر 75 در تبریز است که فوتبالش را در تیم های پایه سایپا و مقاومت شروع کرد و سپس به شهر خود برگشت و در تراکتوری بازی کرد که محروم شده بود. محرومیت تراکتور باعث شد تا به او بازی برسد. یک فصل در تراکتور بازی کرد تا راهی بلژیک شده و عضو تیم کورتریک شد. در کورتریک فرصت بازی پیدا نکرد تا به برانکو معرفی شده و به صورت قرضی به پرسپولیس بپیوندد. نادری با پرسپولیس پوست انداخت و دیده شد. او با پیراهن پرسپولیس به چند قهرمانی لیگ و حذفی رسید و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. او راستاش را به خوبی ادامه داد تا توسط ویلموتس بازی با پیراهن تیم ملی را نیز تجربه کند.

با حضور یحیی گل محمدی دچار افت شد اما رفته رفته جای خودش را پیدا کرد. هرچند این اواخر هرگز نتوانست بدرخشد و فرصت بازی پیدا نکرد. هنوز هم معلوم نیست به خاطر سلایق یحیی بیرون نشست یا قراردادی که با کورتریک داشت یا مصدومیت. اما هرچه هست در نهایت پس از چند نوبت مذاکره با باشگاه از استقلال سر درآورد تا همگان منتظر باشند و ببینند او در این تیم چه خواهد نمود. هنوز تعیین نیست نادری در استقلال خواهد درخشید یا مثل 5 انتقال آخری که از پرسپولیس به استقلال صورت گرفته هرگز نخواهد توانست روزهای خوبش را تکرار کند.

پیش از او بازیکنانی چون گادوین منشا، محمدحسین کنعانی زادگان، محمد قاضی، هوار ملامحمد و علی انصاریان هرگز نتوانستند آن طور که انتظار می رفت برای آبی های پایتخت بدرخشند. گادوین منشا آخرین بازیکنی بود که پرسپولیس را ترک کرد و به استقلال پیوست. مهاجم این فصل گل گهر، دو فصل پیش و پس از این که سرخ ها تمایلی به حفظ او نداشتند آبی پوش شد اما نتوانست عملکرد خوبی در این تیم داشته باشد. منشا خیلی زود از استقلال جدا شد تا راهی سیرجان گردد.

قبل از منشا، این محمدحسین کنعانی زادگان بود که از پرسپولیس به استقلال پیوست اما فشارهای روانی وحشتناکی که روی او بود باعث شد تا این مدافع آبادانی هرگز نتواند شایستگی هایش را در استقلال نشان دهد. کنعانی زادگان هم بعد از یک فصل از جمع آبی ها جدا شد و جالب این که دو فصل بعد دوباره به پرسپولیس پیوست. در این میان محمد قاضی بی تردید پیروز ترین انتقال از پرسپولیس به استقلال بود. مهاجمی که آمارش در استقلال به مراتب بهتر از زمانی بود که در پرسپولیس بازی می کرد.

قاضی با استقلال پیروز شد نیمه نهایی آسیا را برای بار دوم تجربه کند و عملکرد نسبتا خوبی داشت. هرچند قاضی هم زیاد دوام نیاورد و خیلی زود صف مهاجمان زیاد استقلال را ترک کرد. تنها یاغی عراقی بین دو باشگاه هم کسی نبود جز هوار ملامحمد که عملکرد درخشانی در پرسپولیس داشت و خاطرات خوبی برای طرفداران این تیم رقم زد اما در انتقالی ناگهانی پیراهن استقلال را به تن کرد و هرگز نتوانست پیروزیت هایش در پرسپولیس را در استقلال تکرار کند. هوار به اندازه ای در استقلال افت کرد که در نهایت نتوانست صندلی سابقش را در فوتبال ایران پس بگیرد و زودتر از آن چه تصور می شد فوتبال ایران را ترک کرد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114985

به "محمد نادری، نهمین بازیکنی که به صورت مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد نادری، نهمین بازیکنی که به صورت مستقیم از پرسپولیس راهی استقلال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید