مجمع فدراسیون کشتی و یک تصمیم مهم ، رای سرنوشت ساز

به گزارش مجله سرگرمی، انتخابات فدراسیون کشتی فردا برگزار می گردد و بعد از 9 ماه ورزش اول ایران رئیس خود را می شناسد اما سوال مهم این است که چه کسی روی جایگاه ریاست می نشیند.

مجمع فدراسیون کشتی و یک تصمیم مهم ، رای سرنوشت ساز

محسن وظیفه - بعد از 9ماه کش و قوس بالاخره روز موعود برای کشتی فرا رسید و حالا اعضای مجمع قرار است از بین 7 کاندیدا یک نفر را برای حضور در راس کادر فنی انتخاب نمایند؛ انتخابی که هم به 9ماه بلاتکلیفی و سرگردانی خاتمه می دهد و هم می تواند آینده ای روشن برای کشتی ایران رقم بزند. علیرضا دبیر، حمید بنی تمیم، اصغر آزوره، محمدرضا صالحی، علی اکبر جیره سرایی، جاسم امیری و عبدالمهدی نصیرزاده 7 کاندیدای فدراسیون کشتی هستند که یک نفر از این جمع با رای اعضای مجمع به عنوان رییس فدراسیون کشتی انتخاب می شود.

کشتی ایران چند سال است که حال و روز خوشی ندارد. درست است که از 9ماه پیش و با استعفای رسول خادم این فدراسیون درگیر حواشی عجیبی شد، اما واقعیت این است که در زمان حضور رسول خادم هم اوضاع کشتی اصلا مناسب نبود، بخصوص در دو سال گذشته مسائل در این فدراسیون به اوج خود رسید. حالا اعضای مجمع فدراسیون کشتی در شرایطی قرار گرفته اند که می توانند با رای خود کشتی را از این وضعیت بحرانی و بغرنج خارج نمایند و روزهای جدیدی را برای این رشته رقم بزنند. امروز برای کشتی روز سرنوشت است و اعضای مجمع می توانند با انتخاب خود یا به استمرار مسائل و گرفتاری هایی که از دوره مدیریت قبلی به جا مانده، رای بدهند یا اینکه با انتخاب خود، خون تازه ای را به کشتی تزریق نمایند.

جای خالی دو قهرمان

انتخابات فدراسیون کشتی با توجه به استقبال زیاد قهرمانان سابق این رشته برای حضور در ریاست فدراسیون از هیجان و اهمیت زیادی برخوردار بود. امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی سه چهره نامدار کشتی ایران بودند که در دهه 90 میلادی با کشتی های دیدنی خود خاطرات فوق العاده ای را برای همه علاقه مندان به کشتی رقم زده بودند، اما به طرز عجیبی از حضور در انتخابات منع شدند. هرچند در آخرین لحظات علیرضا دبیر توانست مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورد اما این نوع برخورد با قهرمانان خاطره ای تلخ برای کشتی ایران به جا گذاشت. شاید بدبین ترین فرد هم تصور نمی کرد روزی با قهرمانانی که هم سکوی قهرمانی را فتح نموده بودند و هم به جایگاه های سیاست تکیه زده بودند روزی با چنین برخوردی روبه رو شوند. ورود علیرضا دبیر به انتخابات اندکی هیجان از دست رفته را به این انتخابات برگرداند اما رقابت سه قهرمان در مجمع انتخاباتی شرایط دیگری را برای کشتی رقم می زد. حالا با ورود دبیر به مجمع او مهم ترین ترین و شاخص ترین چهره مجمع است که مقابل اعضای صاحب رای قرار می گیرد.

دبیر مثل محمودی، شبیه به آرش

بعد از احراز صلاحیت دیرهنگام علیرضا دبیر خیلی ها نسبت به این نوع ورود دبیر به مجمع واکنش نشان دادند. حرف و حدیث های زیادی به راه افتاد و به نوعی این مسائل مطرح شد که گویا تا به حال چنین چیزی در ورزش و انتخابات سابقه نداشته است. در حالی که باید گفت متاسفانه در ورزش ایران مدتی است که از این اتفاقات تلخ چندین بار اتفاق افتاده است. به طور مثال بهنام محمودی وقتی قصد ورود به انتخابات والیبال را داشت هزار و یک داستان برای او به وجود آمد و تا شب قبل از انتخابات هم معین نبود که او به مجمع ورود کند اما به یکباره صلاحیت او شب قبل از انتخابات احراز شد و توانست جواز حضور در مجمع را به دست بیاورد. هر چند که اعضای مجمع نظر دیگری داشتند و به فرد دیگری رای دادند. همین وضعیت برای آرش میر اسماعیلی هم در انتخابات ریاست فدراسیون جودو به وجود آمد. آرش تا دو روز قبل از ورود به انتخابات صلاحیتش احراز نشده بود اما به یکباره با نظر مراجع تصمیم گیرنده آرش هم توانست در انتخابات حضور داشته باشد که در نهایت هم اعضای مجمع به او رای دادند و آرش به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد.

همه پای کار برای یک انتخاب مهم

یکی دیگر از موارد مهم در مجمع امروز به شایعاتی برمی شود که در روزهای اخیر مطرح شده بود. شایعه تحریم انتخابات از سوی بعضی کاندیداها مطرح شده بود. بخصوص بعد از ورود دیرهنگام علیرضا دبیر به انتخابات این شایعه از سوی بعضی دیگر از کاندیداها رقم خورد که در اعتراض به ورود دیرهنگام دبیر به انتخابات قصد کناره گیری یا تحریم انتخابات را دارند. هرچند همه چیز در همان حد حرف و حدیث باقی ماند، اما با این حال نشان می دهد مجمع امروز هم نمی تواند خیلی بی حرف و حدیث باشد. بخصوص اینکه در گذشته هم تجربه چنین کاری وجود داشت و امروز مهم است که همه خوب دقت نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند.

تجربه تلخ

در نخستین سال های دهه 80 شمسی یکی از عجیب ترین انتخابات فدراسیون کشتی برگزار گردید؛ انتخاباتی که پرویز سیروس پور رییس فدراسیون کشتی بود و امیررضا خادم هم به عنوان جدی ترین رقیب او در اوج دوران جوانی وارد عرصه رقابت شده بود. در نشستی که شب قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی با حضور رییس فدراسیون کشتی یعنی پرویز سیروس پور و امیررضا خادم برگزار گردید، رای گیری انجام شد که در این رای گیری تقریبا نتیجه انتخابات به طور کامل معین شد؛ یعنی وقتی مجمع قرار بود برگزار شود همه می دانستند چه اتفاقی قرار است رخ بدهد، اما وقتی مجمع آغاز به کار کرد ناگهان یک جنجال مجمع را به هم ریخت و در نهایت مجمع نیمه کاره ماند. با نیمه کاره ماندن مجمع انتخاباتی کشتی، برای مدتی ورزش اول ایران در بلاتکلیفی کامل به سر برد. کشتی ایران چنین روزهایی را پشت سر گذاشته و حالا همه اعضای مجمع خوب به این موارد مطلع هستند و می دانند به هیچ فرصت طلبی نباید فرصت بدهند تا مجمع با آرامش رای خود را بدهد و کشتی را از این وضعیت بحرانی خارج کند.

تکلیف روشن برای اعضای مجمع

خیلی ها معتقدند مجمع امروز کار سختی دارد اما شاید هم خیلی کار برای انتخاب سخت نباشد. کارنامه افراد می تواند خیلی راحت تکلیف را معین کند. یک آنالیز کوتاه درباره وضعیت و عملکرد هفت کاندیدا که در مجمع حضور دارند، می تواند اعضای مجمع را به یک جمع بندی کلی برساند که کدام عضو مجمع بهتر و راحت تر از بقیه می تواند کشتی را اداره کند. به همین دلیل با اندکی هوشیاری مجمع می تواند تصمیم خود را به منظور ساخت یک آینده روشن برای کشتی را به مرحله اجرا بگذارد. در واقع امروز با تصمیماتی که مراجع ذی صلاح گرفتند، تکلیف برای اعضای مجمع کاملا روشن است و آنها بی بهانه باید تصمیم خود را اتخاذ نمایند.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32389

به "مجمع فدراسیون کشتی و یک تصمیم مهم ، رای سرنوشت ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع فدراسیون کشتی و یک تصمیم مهم ، رای سرنوشت ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید