شب چله کجا برویم؟

به گزارش مجله سرگرمی، طولانی ترین شب سال همه را دور هم جمع می نماید تا برای چند ساعت مسائل و نگرانی ها را فراموش نمایند در این مطلب مکان هایی که می گردد در این شب رفت را پیشنهاد می کنیم.

شب چله کجا برویم؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، خبرنگار خبرنگاران از مشهد، خراسان رضوی در این باره نوشته: روزهای رنگارنگ پاییز در حال تمام شدن است و کم کم باید به استقبال زمستان و سرمای آن برویم. به استقبال برف و یخبندان هایش. اولین چیزی که فرارسیدن زمستان را نوید می دهد شب یلداست. در این شب عموما در کنار عزیزان و بزرگترها سپری می گردد اما این که کجا برویم ذهن را مشغول می نماید؟

1. خانه مادربزرگ و پدربزرگ

اولین و سنتی ترین مکان برای دورهمی شب یلدا، خانه بزرگان است. خانه مادربزرگ با کرسی گرم و لحاف های پشمی، خوردنی های خوشمزه و غذاهای محلی خانگی یکی از بهترین گزینه ها برای شب یلداست. همه فامیل دور هم جمع می شوند و بزرگ ترها برای کوچک ترها فال حافظ می گیرند و قصه می خوانند و از خاطره های قدیمی می گویند. پس اگر از نعمت داشتن بزرگان فامیل بهره مندید این فرصت را از دست ندهید و با یک هندوانه به خانه آن ها بروید.

2. رستوران ها

بسیاری از رستوران ها در شب یلدا تا دیروقت باز هستند و با منوهای ویژه شب یلدا و موسیقی و فال حافظ میزبان شما خواهند بود. شما می توانید به بهانه شب یلدا از تخفیف های ویژه یلدایی رستوران ها هم بهره ببرید. غذای موردعلاقه تان را سفارش دهید و بعد از غذا هم با میوه ها و خوراکی های یلدایی از خودتان پذیرایی کنید و خلاصه یک شب را حسابی خوش بگذرانید.

3 . مکان های فرهنگی

از مکان های دیگری که می توانید شب یلدا را آن جا بگذرانید کتاب فروشی ها و مراکز فرهنگی شهر است. بسیاری از کتاب فروشی ها و انتشاراتی ها برای اهل فرهنگ برنامه های ویژه ای دارند و با همکاری هنرمندان و چهره های مشهور، مراسم شب یلدا را برگزار می نمایند. کتاب خوانی، داستان خوانی و حتی نقالی جزو بهترین مراسم های برگزار شده در این شب است.

تنها کافیست که به بیلبردهای شهرداری و اعلامیه های شب یلدا توجه کنید. اجرای موسیقی ها محلی و مراسم آئینی در هر شهری، شبی متفاوت تر از هر سال را برایتان به ارمغان می آورد.

4. فضاهای باز

اگر برای گذران شب یلدا به دنبال فضایی باز هستید، جایی که بتوانید، چایی داغ بخورید و نمایشی را نگاه کنید، به شما مراسم هایی که در پارک ملت، بوستان ها و پارک های معروف برگزار می شوند را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید فلاسک چای و تنقلات را بردارید و سری به این پارک ها بزنید و از شب یلدا در فضای باز لذت ببرید .

5. کویرگردی

کویر مصر، کویر مزینان، کلوت های شهداد و در مجموع شهرها و روستاهای حاشیه کویر ایران همانند روستای مشهور مصر، بهترین مکان ها برای برگزاری شب یلداست. اگر نمی خواهید در تور شرکت کنید، می توانید با ماشین شخصی خودتان به این منطقه ها سفر نموده و در مراسم هایی که در این مناطق برگزار می گردد، شرکت کنید . تنها حواستان را جمع کنید که خوراکی ها، غذاها و آجیل و میوه شب یلدا را به همراه داشته باشید.

اگر چه در مقصد هم می توانید مواد غذایی مورد نظرتان را خریداری کنید، با به دلیل شلوغ شدن بهترین جاذبه های ایران برای شب یلدا شاید مواد غذایی تمام گردد. شما هم که نمی خواهید شب یلدا را بدون آجیل ها، میوه ها و غذاهای مخصوص شب یلدا سپری کنید!

اگر قصد اقامت شب در این مکان ها را دارید، سعی کنید از قبل محل اقامتتان را هماهنگ نمایید. با این حال، چندان نگران نباشید، چرا که در این مکان ها مخصوصا روستاهای نزدیکی کویر مصر یا کویر مزینان، اقامتگاه های بسیاری وجود دارند که می توانید شب را در آن ها سپری کنید.

6. سرزدن به خیریه ها، آسایشگاه ها و ...

اگر اهل کارهای خیر هستید و می خواهید شب یلدای امسالتان را با کسانی که همواره تنها و منتظر چنین برنامه هایی هستند، تقسیم کنید، پیشنهادهایی برایتان داریم:

آسایشگاه ها پر است از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که در شب یلدا فرزندانشان کنارشان نیستند تا برای آن ها غذا بپزند و کرسی آماده نمایند و فال حافظ بگیرند. چه خوب است که ما برای چند ساعت نقش فرزندانشان را برایشان بازی کنیم. برایشان گل ببریم و با همان مبلغی که قرار است برای شب یلدا هزینه کنیم برایشان میوه و شیرینی بخریم و این شب طولانی را کنار آن ها جشن بگیریم. شک نکنید لبخند شادی و رضایتی که بر لبان آن ها می نشیند بهترین هدیه شب یلدا برایتان خواهد بود

آسایشگاه و شیرخوارگاه ها و گرمخانه هایی هستند که می توانید با جست وجو و تحقیق، آن ها را پیدا کنید و سری به آن ها بزنید. البته از قلم نیاندازید که سرزدن به این مکان ها فقط مختص شب یلدا نیست و چه خوب است که هرازچندگاهی بدون مناسبت هم به این جاها بروید و آن ها را خرسند کنید.

این بود پیشنهادات یلدایی برترین ها به شما همراهان همیشگی. اگر شما هم جای خاصی را برای گذراندن شب یلدا سراغ دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • اینفوگرافی | شب یلدا در چهارگوشه ایران

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64422

به "شب چله کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب چله کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید