درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد، 40 میلیارد برای یک فصل

به گزارش مجله سرگرمی، افشین داوری مدیر کل امور باشگاه های وزارت ورزش در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرسپولیس و استقلال برای واگذاری به بخش خصوصی شرح داد و گفت: نسبت به گذشته و اقداماتی که اجرا شده بود، هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است. در واقع وزارت ورزش اقداماتی که باید برای مهیا شدن شرایط واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام می داد را به خاتمه رسانده است. از حالا به بعد باید سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و تصمیم گیرندگان این دو سازمان پیگیر امور باشند.

درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد، 40 میلیارد برای یک فصل

وی با یادآوری اقدامات اجرا شده توسط وزارت ورزش اعلام کرد: سرخابی ها ثبت شرکت شده اند. میزان دارایی های آنها را استخراج نموده ایم. درآمد سالانه آنها هم معین شده است. از همه مهم تر اقدامی بود که در رابطه با مشخص بدهی سرخابی ها و پرداخت آن انجام شد. حتی پیروز شدیم با پرداخت بدهی پرسپولیس و استقلال که رقمی معادل 55 میلیارد تومان بود، مجوز حرفه ای شدن دو باشگاه را بگیریم.

داوری با بیان اینکه حسابرسی سالانه در خصوص هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اجرا شده، توضیح داد: تمام بدهی مالیاتی این دو باشگاه تجمیع و در حال حاضر در کمیسیون ماده 251 مکرر قانون مالیاتی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته که امیدوار هستیم هرچه زودتر مرتفع گردد. در کل اینکه اراده وزارت ورزش بر واگذاری است و کوشش می کنیم که این مهم هرچه زودتر به انتها برسد.

پس چرا تاکید دارید که نسبت به گذشته و اقدامات اجرا شده، اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است؟، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران گفت: اتفاق جدیدی در مجموعه وزارت ورزش رخ نداده چون تمام کارهایی که باید برای انجام خصوصی سازی در این وزارتخانه انجام می شد، اجرا شده است. حتی در خصوص عام شدن سهام استقلال هم اقدامات لازم اجرا شده و به زودی به انتها می رسد. در واقع پیگیری روند واگذاری سرخابی ها از مجموعه وزارت ورزش خارج شده است. سازمان خصوصی سازی از اینجا به بعد مشخص کننده و تصمیم گیرنده است. البته همکاری وزارت ورزش با این سازمان و در قالب کمیته ویژه ای که برای پیگیری کارها تشکیل شده، ادامه دارد.

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش توضیح داد: البته دوستانمان در سازمان خصوصی سازی بیکار نیستند، پیگیر موضوعات مرتبط با خصوصی سازی هستند. آنها پیگیر پیش بینی قوانین و تبصره هایی هستند که روند و نتیجه واگذاری را راحت تر و بهتر خواهد نمود.

وی اعلام کرد: سازمان خصوصی سازی برای واگذاری پرسپولیس و استقلال با مسائلی روبرو بود. بخشی از این مسائل توسط ما حل و فصل شد. بخشی هم در قوانین کلی واگذاری وجود دارد که دوستانمان در سازمان خصوصی سازی در کوشش برای اصلاح آنها هستند. همین 10 روز پیش که آخرین نشست برای پیگیری روند واگذاری سرخابی ها برگزار گردید، اصلاحاتی ارائه شد که اگر مصوبه بگیرد و در مجلس تصویب گردد، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

داوری به کارگروه خصوصی سازی باشگاه ها که روز سه شنبه در مجلس تشکیل خواهد شد، اشاره نمود و گفت: امیدوارم در این نشست به نتایج خوبی برسیم و تمام موانع برای واگذاری برداشته گردد و سازمان خصوصی سازی هر چه زودتر شرایط و نحوه خصوصی سازی را اعلام کند.

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش همچنین گفت: ظاهراً آنالیز روند واگذاری سرخابی ها در سازمان خصوصی ها این روزها در مرحله بحث روی برند دو باشگاه است که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد به خصوص که فصل جابجایی را در پیش داریم و ممکن است این شرایط به فعالیت دو باشگاه در این فصل آسیب بزند.

وزارت ورزش بارها در خصوص میزان بدهی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اینکه مبلغ آن پرداخت شده، اطلاع رسانی داشته اما در خصوص میزان درآمد سالانه دو باشگاه و همچنین میزان دارایی های آنها هیچ توضیحی ارائه نشده است. در حالی که خودِ شما هم تاکید دارید که در این دو زمینه هم اطلاعات کامل استخراج شده است.

داوری در واکنش به این موضوع گفت: درآمد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رقم ثابتی نیست، هر سال با سال دیگر متفاوت است. مارکتینگ، اسپانسر و بلیت فروشی در این زمینه مشخص کننده است. همین فصل گذشته وضعیت درآمدزایی در دو باشگاه کاملاً متغیر بود. مسلماً نتایج بهتر یک تیم یاری کرد تا اسپانسر بهتر، بلیت فروشی بیشتر و مارکتینگ قوی تر داشته باشد. مواردی که برای تیم دیگر کمرنگ تر بود. در واقع وزارت ورزش راستا و صندلی درآمدی دو باشگاه را برای پشتیبانی معین نموده است.

وی تاکید نمود: طی دو فصل 96 - 95 و 97 - 96 درآمدزایی هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سالانه بالغ بر 40 میلیارد تومان بوده است. البته در خصوص رقم دقیق اختلاف نظرهایی میان اسپانسر و باشگاه ها وجود دارد اما به طور میانگین این رقم برای هر دو باشگاه وجود داشت.

داوری همچنین در خصوص میزان دارایی های سرخابی ها یادآور شد: دفتر محل استقرار و استادیوم ها دارایی عمده این دو باشگاه هستند اما سند آنها به نام خودشان نیست. البته این موضوع خللی در روند واگذاری ایجاد نخواهد نمود.

مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش تاکید نمود: پیگیر هستیم تا هرچه زودتر واگذاری پرسپولیس و استقلال را به انتها برسانیم. به هر حال بخش های خصوصی نسبت به دولتی، درآمد و هزینه کرد بهتری خواهند داشت. در بخش های دولتی محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس بند ه قانون بودجه 98 کشور، وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی حداکثر تا سرانجام شهریور ماه 1398، شرایط پذیرش دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را در بازار پایه فرابورس فراهم کند.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26736

به "درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد، 40 میلیارد برای یک فصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد سالانه پرسپولیس و استقلال اعلام شد، 40 میلیارد برای یک فصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید