خودروسازی را به سرنوشت نساجی دچار نکنیم

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این بیم وجود دارد که شورای رقابت با سیاست گذاری نادرست و سرکوب قیمتی، صنعت خودرو را به سرنوشت صنایع از بین رفته ای همچون کفش و نساجی دچار کند.

خودروسازی را به سرنوشت نساجی دچار نکنیم

امرالله امینی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: زمانی صنعت نساجی در ایران جزو صنایع موفق و پیشرو بود و صادرات قابل توجهی نیز داشت.

وی با بیان اینکه اما سیاست گذاری صنعتی و اقتصادی نادرست باعث نابودی این صنعت شد، اظهار داشت: سیل بی رویه واردات باعث شد صنایع نساجی داخلی یک به یک تعطیل گردیده و از بین بروند.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در صنعت کفش نیز همین رخ داد و صنعت کفش ایران که زمانی در منطقه شاخص بود با سیاست گذاری های نادرست از بین رفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز صنعت خودرو به عنوان یکی از معدود صنایع پیشرو کشور در معرض خطرات ناشی از سیاست گذاری های نادرست قرار گرفته و این بیم می رود که صنعت خودرو نیز به سرنوشت صنایع کفش و نساجی دچار گردد.

امینی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری خودرو باعث گردیده که خودروسازان به اجبار محصولاتشان را به قیمتی پایین تر از قیمت تمام گردیده بفروشند، توضیح داد: در چنین شرایطی خودروسازان و قطعه سازان روزبه روز نحیف تر و ضعیف تر گردیده و دیگر توانی برای تحقیق و توسعه و فراوری محصولات جدید نخواهند داشت.

وی ادامه داد: درواقع نمی توان از صنعت خودرو انتظار داشت که از یک سو محصولات خود را با زیان فراوری نموده و بفروشد و از سوی دیگر در حوزه انتقال تکنولوژی و توسعه محصول و فراوری خودروهای جدید، سرمایه گذاری کند.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: امیدواریم پیش از آنکه دیر گردد نهادهایی همچون شورای رقابت از سیاست نادرست سرکوب قیمتی صنعت خودرو دست بردارند تا این صنعت از شرایط جنگ برای بقا، به مرحله توسعه و شکوفایی وارد گردد. درواقع به روز شدن صنعت خودرو و فراوری خودروهای جدید و با کیفیت در گروی آن است که صنعت خودرو محصولاتش را با قیمت واقعی و مناسب بفروشد تا بتواند از محل سود فعالیت های فراوریی خود اقدام به توسعه کمی و کیفی محصولات کند.

به گزارش خبرنگاران، براساس آخرین آمار اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت فراوری انواع خودرو در مرداد ماه سال جاری به طور میانگین 38 درصد کاهش یافته است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4268

به "خودروسازی را به سرنوشت نساجی دچار نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازی را به سرنوشت نساجی دچار نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید