خبرنگاران جشنواره صنایع دستی تهران در فرهنگسرای اشراق گشایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- جشنواره و نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی استان تهران عصر شنبه در فرهنگسرای اشراق پایتخت گشایش یافت.

خبرنگاران جشنواره صنایع دستی تهران در فرهنگسرای اشراق گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، جشنواره منطقه ای صنایع دستی استان تهران به مدت هفت روز از ساعت 9 تا 21 برای بازدید عموم دایر است و همچنین دومین مدرسه صنایع دستی در فرهنگسرا اشراق گشایش یافت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران در مراسم آغاز فعالیت این جشنواره با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه هایی می تواند به سطح آگاهی و آموزش مردم کمک کند افزود: هم اکنون 60 درصد مردم از لحاظ شکلی و ماهیت مواد اولیه صنایع دستی باکیفیت بی اطلاع هستند.

محمد انشایی با بیان اینکه باید در حوزه شناخت قدم های خوبی از طریق مسئولان امر برداشته شود خاطر نشان کرد: تنها 40 درصد مردم تفاوت ها را در این هنر به خوبی درک کرده که می بایست حرکت خوبی را در بخش برندینگ و بازرگانی برداریم.

معاون صنایع دستی استان با اشاره به اینکه باید اطلاعات، تعاریف تنوع و جغرافیا هنرهای سنتی و دستی را به مردم آموخت گفت: هم اکنون صنایع دستی ایران به لحاظ تنوع و کیفیت در رتبه نخست جهانی و از لحاظ ترنول (درآمد) در جایگاه سوم جهان واقع شده است.

وی همچنین توجه به صنایع دستی و هنر را بهترین راه حل برای جایگزینی فروش نفت کشور دانست و اظهار کرد: در سال 96 میزان صادرات نفت کشور 56 میلیارد دلار بود که در همین بازه زمانی برخی شرکت ها از جمله اپل و گوگل توانستند 2 برابر صادرات کشور در بخش نفت نیز درآمد زایی کنند.

انشایی افزود: پیش از این تنها مدرسه هنرهای صنایع دستی در منطقه 9 تهران گشایش یافت که امروز توانستیم با همت مدیران شهری و منطقه چهار دومین مدرسه را افتتاح کنیم.

به گفته وی در بازه یک ساله در مدرسه هنرهای سنتی منطقه 9 تهران بیش از 500 هنرآموز به روزترین آموزش ها در صنایع دستی و بازرگانی را فرا گرفتند.

همچنین مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار و رئیس فرهنگسرای اشراق در این مراسم افزود: در حاشیه این نمایشگاه هفت روزه می توان آموزش و ترویج هنرهای سنتی به مردم داد.

رضا دوست علی با اشاره به اینکه در شرق پایتخت مرکز صنایع دستی کم است و به صورت متمرکز وجود ندارد گفت: با ایجاد مدرسه صنایع دستی در این فرهنگسرا می توانیم در بحث آموزش شهروندان پیش قدم باشیم.

وی با بیان اینکه 400 مجموعه فرهنگی و آموزشی زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فعالیت دارند گفت: در سال گذشته از طریق این مراکز آموزشی و هنری در حوزه صنایع دستی 800 میلیون تومان فروش محصولات اساتید و هنرجویان صورت گرفت.

به گفته وی در حال حاضر 12 هزار هنرجو و بیش از 200 استادکار صنایع دستی در مراکز فرهنگی این سازمان فعالیت دارند.

جشنواره منطقه ای صنایع دستی استان تهران از امروز به مدت هفت روز ازساعت 9 تا 21 برای بازدید عموم دایر است و همچنین دومین مدرسه صنایع دستی در فرهنگسرا اشراق گشایش یافت.

تهرام /7247/ / 6139

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28984

به "خبرنگاران جشنواره صنایع دستی تهران در فرهنگسرای اشراق گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره صنایع دستی تهران در فرهنگسرای اشراق گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید