حمله اردوغان به گل٬ داوداوغلو و باباجان

به گزارش مجله سرگرمی، رهبر حزب عدالت و توسعه در قونیه٬ رفقای سابق خود را مورد نقدها تند قرار داده و آنان را به پیروزی از هوای نفس متهم کرد.

حمله اردوغان به گل٬ داوداوغلو و باباجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه٬ دیروز به شهر قونیه رفت. شهری که در 18 سال اخیر همیشه یکی از قلعه های مهم حزب حاکم بوده و مردم این استان٬ همیشه به ادوغان و یاران او رای داده اند. در انتخابات شهرداری ها نیز حزب عدالت و توسعه در این استان با کسب 71 درصد آراء٬ نتایج مطلوبی به دست آورد و سخنرانی اردوغان در این شهر و دادن وعده احداث مترو در قونیه٬ در واقع تشکر از مواضع مردم این دیار است.

پیش تر عبدالقادر سلوی تحلیل گر حریت و از روزنامه نگاران نزدیک به اردوغان٬ اعلام نموده بود که اصلی ترین هدف اردوغان از سفر به قونیه٬ حمله به داوداوغلو در زادگاه او خواهد بود. احمد داوداوغلو نخست وزیر سابق٬ عبدالله گل رئیس جمهور سابق و علی باباجان معاون سابق نخست وزیر٬ که به تازگی از حزب عدالت و توسعه جدا شده و به دنبال تاسیس حزب جدید هستند٬ در سخنرانی اردوغان٬ به شکل تلویحی اما تند٬ مورد انتقاد قرار گرفتند. اردوغان در خصوص آنان گفت: اگر در حزب ما افرادی باشند که ارتباط قلبی و عاطفی آنها باحزب قطع شده باشد٬ در کنارزدن آنان لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

اردوغان همچنین جداشدگان را به پیروزی از هوای نفس متهم نموده و گفت که آنان در انتخابات آتی٬ در ته صندوق خواهند بود.

رهبر آکپارتی در ادامه و در خصوص حزب خود گفت: کسانی که در منش سیاسی خود٬ به دنبال غرور و هوای نفس باشند٬ از خداوند بزرگ سیلی خواهند خورد. خود من و دیگر رفقا نیز قطعا بی نقص نیستیم و کمال و بی عیبی فقط ویژگی خداوند است. اما از شما برادران و خواهرانم می خواهم از اعمال و رفتار سیاسی خود٬ حسابرسی کنید٬ پیش از آن که احتیاج به حسابرسی ما باشد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود٬ اکرم امام اوغلو شهردار استانبول را به خاطر سفر به دیاربکر و دیدرا با شهرداران برکنار شده مورد انتقاد قرار داده و گفت: بارها علاوه بر سیل٬ مسائل دیگری در استانبول به وجود آمده اما شهردار حضور نداشته است. آن چه که ما در واقعیت صحنه می بینیم٬ حمایت حزب جمهوری خلق از شهرداران وابسته به ترور است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین یک بار دیگر به ضرورت ورود نظامیان ترکیه به شرق فرات٬ اشاره نمود.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42762

به "حمله اردوغان به گل٬ داوداوغلو و باباجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله اردوغان به گل٬ داوداوغلو و باباجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید