ثبت جهانی دو شهر و یک روستای صنایع دستی، گام بزرگی برای موفقیت کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون صنایع دستی و فرش دستباف مجلس شورای اسلامی، ثبت جهانی دو شهر و یک روستای صنایع دستی ایران را گام مهمی برای موفقیت صنایع دستی کشور خواند.

ثبت جهانی دو شهر و یک روستای صنایع دستی، گام بزرگی برای موفقیت کشور است

علی وقفچی در گفت و گو با میراث آریا گفت: صنایع دستی ایران وی ژگی های منحصر به فرد و سابقه درخشانی دارد، ما معتقد هستیم این صنایع حتما باید صندلی خود را در عرصه بین المللی بدست آورند و به همین دلیل، ثبت دنیای دو شهر و یک روستای صنایع دستی ایران گام مهمی برای کشور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با رونق صنایع دستی ما شاهد رشد و پویایی اقتصاد خواهیم بود و رشد صادرات در این حوزه، می تواند سهم ما در اقتصاد دنیای را افزایش دهد.

وقفچی اظهار داشت:در نظام بین الملل آن ها که با فرهنگ و هویت ایران خصومت دارند مانع از شناساندن چهره واقعی کشورمان به ملت های دنیا می شوند و گردشگری و صنایع دستی یکی از راه های روبرو با این مسئله است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در انتها یادآور شد: اگر فعالان صنایع دستی کشور منطبق با احتیاج ها و سلایق دنیای و استاندارد های روز به فراوری محصولات خود بپردازند، قطعاً شاهد رونق بیشتر داد و ستد صنایع دستی ایرانی در دنیا خواهیم بود.

بر اساس اعلام شورای دنیای صنایع دستی، بعد از آنالیز های انجام گرفته، شهر آباده از استان فارس به عنوان شهر دنیای منبت، شهر میبد از استان یزد به عنوان شهر دنیای زیلو و روستای خراشاد از خراسان جنوبی به عنوان روستای توبافی (حوله بافی) ثبت دنیای شدند.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38793

به "ثبت جهانی دو شهر و یک روستای صنایع دستی، گام بزرگی برای موفقیت کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی دو شهر و یک روستای صنایع دستی، گام بزرگی برای موفقیت کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید