فراوری 4000تن پسته از باغات دامغان پیش بینی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سید محسن طباطبائیان در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه 16 هزار و 900 هکتار از اراضی دامغان را باغات پسته تشکیل می دهد، ابراز داشت: از این میزان 12 هزار و 500 هکتار آن مثمر و چهار هزار و 400 هکتار نیز به باردهی اقتصادی نرسیده است.

فراوری 4000تن پسته از باغات دامغان پیش بینی می گردد

وی بابیان اینکه پسته دامغان دارای قدمت چند هزارساله و ازلحاظ کیفیت، ظاهر و همچنین مزه در کشور منحصربه فرد است، اضافه کرد: باغات پسته شهرستان به صورت عمده در مناطق قهاب، رستاق، صرصر و دامنکوه قرار دارند که فراوری چهار هزار تن پسته از باغات آن ها پیش بینی می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان با اشاره به کشت گونه های مختلف پسته در این شهرستان ابراز داشت: عباسعلی، شاه پسند، خنجری، فرضی، اکبری، احمد آقایی و حاج حسینی مهم ترین ارقام پسته این شهرستان را شامل می گردد که این ارقام برحسب انتخاب های طبیعی و انسانی در بلندمدت بومی این منطقه شدند.

طباطبائیان در ادامه توضیح داد: از مجموع محصول پسته فراوریی سال جاری دامغان 35 درصد به صورت تازه فروشی به بازارهای داخلی عرضه می گردد.

وی با اشاره به اهمیت وجود صنایع تبدیلی در ایجاد ارزش اضافه کرده بیشتر محصولات کشاورزی، اضافه کرد: از مجموع پسته سال جاری 65 درصد آن در 105 واحد فرآوری مکانیزه و غیرمکانیزه ضبط و محصول خشک گردیده آن به بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات راهنمایی می گردد.

برداشت پسته در دامغان از 15 مرداد شروع و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1273

به "فراوری 4000تن پسته از باغات دامغان پیش بینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 4000تن پسته از باغات دامغان پیش بینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید