توصیه های ورزشی برای بیماران سرطانی

به گزارش مجله سرگرمی، یک متخصص پزشکی ورزشی می گوید: بیماران مبتلا به سرطان از انجام تمرینات پرفشار و خسته نماینده پرهیز نمایند و تنها برنامه پیاده روی و تمرینات کششی را در دستور کار خود قرار دهند.

توصیه های ورزشی برای بیماران سرطانی

دکتر شاهین صالحی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: بیماران مبتلا به سرطان پیش از آغاز برنامه ورزشی بهتر است با پزشک مربوطه خود صحبت نمایند تا با توجه به سن، میزان تجربه ورزشی، نوع سرطان، مرحله و نوع درمان و دیگر شرایط پزشکی برنامه ورزشی خود را انجام دهند.

وی گفت: برنامه تمرینی باید با شدت کم، افزایش تدریجی، بدون ایجاد خستگی و با توجه به نوع داروهای مصرفی و عوارض احتمالی آنها برنامه ریزی گردد که البته توصیه می گردد آغاز فعالیت ورزشی در افراد مبتلا به سرطان با 10 دقیقه ورزش هوازی انجام گردد.

این متخصص پزشکی ورزشی گفت: اگر هنگام انجام ورزش این گونه افراد حالت تهوع و یا استفراغ داشتند باید بلافاصله فعالیت ورزشی را قطع نمایند. ضمن این که از پله ها و استپ برای ورزش استفاده ننمایند، زیرا احتمال به خطر افتادن و بروز خونریزی مغزی زیاد است. وی در سرانجام با بیان این که گرم کردن به مدت 5 دقیقه قبل از تمرین به صورت ورزش آرام و مرحله سردکردن به مدت 5 دقیقه بعد از تمرین فراموش نگردد، اضافه کرد: برای افراد مبتلا به سرطان ورزش فقط به صورت تمرینات هوازی ملایم شامل پیاده روی، دوچرخه ثابت و تمرین های کششی مفاصل توصیه می گردد و از انجام تمرینات سنگین و پرفشار پرهیز نمایند.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9670

به "توصیه های ورزشی برای بیماران سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های ورزشی برای بیماران سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید