تدریس کتاب های آموزش شهروندی برای 340 هزار دانش آموز تبریزی

به گزارش مجله سرگرمی، شهردار تبریز از تدریس مجموعه کتب آموزش شهروندی برای 340 هزار دانش آموز تبریزی در سال تحصیلی جدید اطلاع داد.

تدریس کتاب های آموزش شهروندی برای 340 هزار دانش آموز تبریزی

به گزارش خبرنگاران، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: به اعتقاد بنده مهمترین و بزرگترین اقدام شهرداری تبریز طی دو سال گذشته تدوین این مجموعه کتب آموزشی بوده؛ چرا که با ترویج آموزش های شهروندی در طولانی مدت می توان به شهری آباد با شهروندانی مسئولیت پذیر دست یافت.

او با اشاره به تدوین این آموزش های شهروندی در قالب 26 جلد کتاب و 9 محور آموزشی اضافه نمود: بر همین اساس 400 هزار جلد کتاب برای تدریس در سال تحصیلی 98 - 99 چاپ و آماده شده است.

ایرج شهین باهر ادامه داد: برای تدریس این کتاب ها حدود 200 نفر مدرس به وسیله شهرداری تبریز آموزش دیدند تا این مباحث با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، از مقطع کودکستان تا دبیرستان برای دانش آموزان تبریزی آموزش داده گردد.

شهردار تبریز از آموزش شهروندی در مدارس به عنوان عظیم ترین اتفاق فرهنگی کشور نام برده و گفت: نتیجه و بازخورد این رویداد مهم فرهنگی می تواند تربیت و پرورش نسلی مطلع به محیط اطراف خود و مسئولیت پذیر باشد چرا که پس از انتها این آموزش ها، نوجوان ما می داند چطور باید در شهر زندگی کند.

او یادآور شد: رایزنی هایی انجام گرفته که اگر مورد موافقت وزارت کشور قرار گیرد، این کتاب های آموزش شهروندی به جز تبریز، جهت تدریس و آموزش به نقاط مختلف کشور نیز ارسال گردد.

شهین باهر گفت: این مجموعه در 26 جلد گردآوری و چاپ شده است که 13 جلد ویژه دانش آموزان و 13 جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43015

به "تدریس کتاب های آموزش شهروندی برای 340 هزار دانش آموز تبریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدریس کتاب های آموزش شهروندی برای 340 هزار دانش آموز تبریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید