برگزاری 8 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام

به گزارش مجله سرگرمی، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برگزاری هشت دوره آموزش صنایع دستی در سه ماه تابستان در استان اطلاع داد.

برگزاری 8 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام، نورالدین محسنی، معاون صنایع دستی امروز 12 آبان 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره های آموزشی مجموعا با شرکت 139 نفر از هنرجویان شهرستان های ایلام، دره شهر و ایوان و به وسیله تفاهم نامه با ادارات زندان ها، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در رشته های میناکاری روی سفال، تولیدات چرمی، نقاشی روی سفال، گیوه بافی، نقاشی روی چوب و معرق چوب برگزار گردیدند.

او اضافه کرد : براساس تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با امور زندان ها کلاس های آموزش عمومی در دو رشته چرم دوزی و گیوه بافی با همکاری امور زندان ها و صنایع دستی در سه بخش آقایان، بانوان و نوجوانان به صورت مجزا برگزار گردید.

او بر لزوم و ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در راستای فراهم کردن زمینه های اشتغال پایدار و جلوگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری و یاری به ایجاد اشتغال مولد تاکید نمود و اضافه کرد: آموزش صنایع دستی به خصوص صنایع بومی با تامین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان های تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع دستی انجام شد.

او همچنین از برگزاری دوره آموزش صنایع دستی در مراکز توانبخشی استان برای افراد کم توان جسمی و ذهنی با همکاری اداره کل بهزیستی استان اطلاع داد و گفت: این آموزش ها در رشته های نقاشی روی سفال و معرق چوب در مرکزهای توانبخشی عارفه، گل یاس و آوا برگزار گردید.

معاون صنایع دستی ادامه داد: برگزاری چنین دوره هایی علاوه بر اینکه فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می نماید و جامعه معلولین نیز با خلق آثار هنری زیبا توانمندی های خود را نشان می دهند، باعث می گردد که صنایع دستی به دست فراموشی سپرده نگردد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57116

به "برگزاری 8 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 8 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید