این تفریحات را در سفر استانبول خود، از دست ندهید!

به گزارش مجله سرگرمی، تفریحات سفر به استانبول

چه کسانی که برای چندمین بار به استانبول سفر می کنند و چه افرادی که جزو سفر اولی ها به حساب می آیند، بهتر است که از تفریحات سفر به استانبول لیستی داشته باشند. هنگام سفر بسیاری از عوامل مانند استرس سفر وجود دارد که باعث می شود نتوانید به درستی از جاذبه های استانبول دیدن کنید. ممکن است از خیابانی گذر کنید و ندانید که در کنارتان یکی از بهترین جاذبه های شهر قرار گرفته است. یا اینکه زمان و وقت در سفر کم داشته باشید و نرسید که به دیدن هر آنچه که دلتان می خواهد بروید یا کارهای مورد نظرتان را انجام دهید. مجله خبرنگاران لیستی از تفریحات سفر به استانبول را پیش رویتان می گذارد تا با همراه داشتن آن، بتوانید بهترین سفر خود را به ترکیه رقم بزنید.

این تفریحات را در سفر استانبول خود، از دست ندهید!

به دیدن نمایش پایکوبی دراویش بروید

چرخیدن و پایکوبی سما دراویش که از دوره مولانا اجرا می شود، در میان تفریحات سفر به استانبول جای گرفته است. اگر چه اصل این مراسم در قونیه برگزار می شود اما نمایشی از پایکوبی سما صوفی ها و دراویش پیرو مولوی هم در این شهر برگزار می شود که بسیار دیدنی است. بسیاری از ایرانیان عاشق این شاعر و عارف و صوفی بزرگ ایرانی هستند و دلشان می خواهد که حتما از نزدیک این مراسم زیبا را ببینند یا حتی گاهی در آن شرکت کنند.

بازدید از بازارهای قدیمی مانند بازار ادویه استانبول

اگر چه بازار بزرگ استانبول بزرگترین بازار سرپوشیده است اما حال و هوا در بازار ادویه این شهر، شکل دیگری است. بازار ادویه استانبول دومین بازار بزرگ سرپوشیده است که با رنگ های جذاب و عطرهای مختلف ادویه خاطرات شما را می سازد. این بازار با قهوه ترکی، انواع برگ های چای، شیرینی های ترکی و مغازه های بزرگ و رنگارنگ ادویه در ذهن شما برای همیشه نقش خواهد بست.

گوش دادن به صدای اذان بین مسجد آبی و ایاصوفیه

در هنگام پخش اذان سعی کنید که خود را به مکانی برسانید که بین دو مسجد آبی و موزه و مسجد ایاصوفیه واقع شده است. در این میان می توانید صدای مؤذن ها را بشنوید. یک مؤذن از بالای مناره مسجد آبی آیه ابتدای اذان را با صدای بلند و خوش می خواند. سپس مؤذن دوم که بر روی مناره بعدی قرار گرفته است، ادامه اذان را در جواب او می خواند. این آوای اذان یکی از زیباترین صداهای استانبول است. در میان تفریحات سفر به استانبول اگر موقع نماز در میان این دو مسجد بودید، پیشنهاد می کنیم بر روی نیمکت های پارک بنشینید و تنها به صدای آرامش بخش اذان گوش دهید.

حتما کومپیر بخورید | kumpir

یکی از تفریحات سفر به استانبول قطعا مربوط به غذا می شود. از غذاهای خوشمزه ترکی کوپیر است. این غذا در واقع یک نوع سیب زمینی پخته و کبابی شده است که درونش با متخلفات دیگر پر شده است. درون این غذای خوشمزه می توانید پنیر و کره را به همراه زیتون، گاهی هات داگ، خیارشور، ذرت، نخود سبز، گندم و غیره بچشید. این غذا را بهترین اسنک برای ادامه گشت و گذار در شهر بدانید.

حتما به حمام های ترکی بروید

اگر چه در قدیم تر ها، حمام های عمومی در ایران رواج داشتند اما نسل جدید با این تجربه بی نظیر، بیگانه اند. در میان تفریحات سفر به استانبول حمام های ترکی جاذبه ای شگفت انگیز هستند. به راحتی خستگی گشت و گذار و حتی طول سفر را در این حمام ها از تن خود دور کنید و جان تازه بیابید. حمام های مجزا برای خانم ها و آقایان به راحتی یافت می شوند.

سوار ترامواهای قرمز استانبول شوید

تراموای قرمز استانبول یا ماشین های قرمز خیابان یکی دیگر از جذابیت های استانبول است که آن ها در بیشتر عکس هایی که از این شهر گرفته شده اند، دیده اید. هر چند که سرعت چندانی ندارند اما برای عبور از میان جمعیت و شلوغی گردشگران در میان خیابان ها، عالی هستند. همچنین تجربه منحصر به فرد و بی نظیر سوار شدن به این وسیله نقلیه قدیمی می تواند لذت سفر به ترکیه را برایتان دوچندان کند. از میان مراکز خرید و مغازه های استانبول با تراموا گذر کنید و مغازه ها را تماشا کنید.

از روی پل گالاتا گذر کنید

هر چند که بیشتر گردشگران به جای عبور از پل گالاتا سوار شدن به مترو را ترجیح می دهند اما پیشنهاد ما برعکس این است. اگر تصمیم به پیاده روی دارید، از روی پل گالاتا بگذرید. بسیاری از مردم بر روی پل در حال ماهیگیری هستند. همچنین از دستفروشان می توانید چوب شور کنجدی برای تنقلات و میان وعده بخرید. قایق ها هم، از زیر پل مسافران را در تنگه بسفر جابه جا می کنند.

حتما چوب شور کنجدی را امتحان کنید

چوب شور کنجدی یکی از خوشمزه ترین چوب شورهاست که در ترکیه و مخصوصا استانبول می توانید بخرید. به هر نانوایی در شهر بروید، این چوب شورهای بانمک قابل خریداری هستند. با این وجود پیشنهاد می دهیم همانطور که در میان خیابان استقلال قدم می زنید، از دکه های کوچک قرمز رنگ آن چوب شور بخرید. در نتیجه به لذت ها و تفریحات سفر به استانبول خود افزوده اید.

حتما تورهای قایق سواری بسفر را سوار شوید

حتی اگر تعداد روزهای اقامت و سفر شما در این شهر اندک است باز هم به شما پیشنهاد می دهیم که به یک قایق سواری دلچسب روی بسفر بروید. این گزینه به شما این اجازه را می دهد که بسیار حساب شده و با برنامه ریزی بیشتر جاذبه های استانبول را در زمان اندکی تماشا کنید. اگر کروز بسفر را از شمت پایین تنگه سوار شوید، می توانید نیم نگاهی به نمای دل انگیز شهر با جاذبه هایش داشته باشید. به دیدن کاخ دلمماباغچه خواهید رفت. از خرابه های روملی، برج میدنز و بسیاری از مساجد، صومعه ها و باغ های بین جهت دیدن خواهید نمود.

حتما پودینگ سینه مرغ ترکیه را امتحان کنید

در میان غذاهای ترکی، حتما مرغ را می توان از خوشمزه ترین غذاهای طبخ شده ترکیه دانست. آیا می توانید تصور کنید که برای دسر مرغ بخورید؟ شاید ابتدا به نظرتان بد مزه بیاید. آخر چه کسی در کیک مرغ می ریزد. با یان حال، باید بگوییم که طعم مرغ را به هیچ عنوان حس نخواهید کرد. سینه مرغ را آب پز می کنند. سپس آن را ریز ریز می کنند و درون پودینگ می ریزند. در نهایت نتیجه نهایی این آشپزی پودینگی شیرین و خوشمزه است که می توانید به همراه ادویه هایی مانند دارچین آن را بخورید. نام این پودینگ تاووک گوگسو (Tavuk Göğsü) است.

چای ترکی را بخورید

اگر به استانبول رفته اید، حتما چای ترکی را در لیوان های کمر باریک ترکی سفارش دهید و بخورید. پس از خستگی انجام تفریحات سفر به استانبول به کناره بسفر یا نزدیکی برج گالاتا بروید. از چایخانه ها و قهوه خانه های ترکی فنجان و قوری چایی سفارش دهید و در هنگام تماشای منظره غروب خورشید، کمی آرامش بیابید.

بورک بخورید | börek

بورک یک نوع نان ترکی است که با خمیر ترش پخته می شود. این نان را می توان با پنیر فتا یا گوشت های همبرگری و سرخ شده با انواع مزه ها امتحان نمود که یک میان وعده عالی برای بعد از ظهر و یا حتی برای صبحانه است. اگر از نان های شیرین لذت می برید، می توانید بورک را با انواع مرباهای مورد علاقه تان و کمی کره صبحانه میل کنید. چنین صبحانه مقوی و پر انرژی شما را برای تماشای تفریحات سفر به استانبول آماده می کند.

به دیدن ایاصوفیه بروید

تعجب کردن از دیدن بنای بی نظیر مسجد و موزه ایاصوفیه امری عادی است. در حقیقت اگر کسی از دیدن این شاهکار معماری دنیا از نزدیک تعجب نکرد، باید کمی شک نمود! تاریخ این مسجد در طول قرون هر علاقه مند به تاریخی را مجذوب خود می کند. روند پیشرفت و بازسازی های دوباره و دوباره این بنا در طول سال ها، بسیار جذاب بوده است. اینکه ابتدا باسیلیکا بوده، سپس کلیسا شده و پس از آن در دوره مسلمانان به مسجدی بزرگ توسط معمار مطرح ترکی سنان تبدیل شد. امروزه هم که کاربری موزه یافته است. نماهای داخلی مسجد هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. همانقدر که شما از دیدن مسجد شیخ لطف الله تعجب می کنید، از دیدن این مسجد هم متعجب خواهید شد.

از ایاصوفیه کوچک هم دیدن کنید

کلیسایی به نام سنت جورجیوس (the Saints Sergius and Bacchus) که به آن کلیسای ایاصوفیه کوچک هم می گویند، یکی دیگر از جاذبه های استانبول است که شما را متعجب و شگفت زده می کند. این کلیسا یکی از کلیساهای اصلی ارتدکس بوده که آن را نمونه امتحانی ایاصوفیه می دانند. گفته می شود که معمار این دو کلیسا یکی بوده است. معمار برای امتحان نمودن ایده خود، ابتدا کلیسای ایاصوفیه کوچک را می سازد و در نهایت کمی بعد ساخت مسجد ایاصوفیه را شروع می کند.

به دیدن زیرزمین باسیلیکای سیسترن بروید

باسیلیکای سیسترن را بزرگترین زیرزمین و مخزن آب ستونی و شبستانی در استانبول می دانند. بازدید از این مکان مرموز و جذاب از کارهایی است که باید حتمام انجام دهید. بر روی سکوهایی که در میان ستون ها، ساخته اند می توانید قدم زده و از بنا دیدن نمایید. بسیاری از این ستون ها در دوره های اخیر بازسازی شده اند.

منبع: thatbackpacker.com

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: الی گشت
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36291

به "این تفریحات را در سفر استانبول خود، از دست ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تفریحات را در سفر استانبول خود، از دست ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید