استعداد شغلی دانش آموزان شناسایی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، محققان یک شرکت دانش بنیان پیروز به توسعه سامانه نرم افزاری شدند که بر اساس آن استعداد افراد شناسایی و به آنها در انتخاب شغل مناسب و نیز به مدیران در جذب نیروی انسانی متخصص یاری می نماید.

استعداد شغلی دانش آموزان شناسایی می گردد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سمیرا جعفری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محصول شرکت ما یک سامانه نرم افزاری در حوزه منابع انسانی است که مدل های مختلف و متعدد شایستگی مشاغل بر روی آن لود شده است و به صورت آنلاین با دریافت پرسشنامه از افراد با آن مدل مقایسه می شوند و میزان تطابق ذهنی هر فرد با صندلی شغلی که تصاحب نموده است مقایسه می گردد.

وی اضافه کرد: در این سامانه شناختی، هم استعداد افراد شناسایی می گردد و هم با مقایسه افراد پیروز در هر شغل معین می گردد که افراد در چه شغلی می توانند پیروز شوند و برای کسانی که مشغول به کار هستند نیز راهکارهایی برای پیروزیت بیشتر ارائه می دهد.

جعفری، بازار هدف این محصول را تمام کسانی که کار می نمایند، شرکت های خصوصی، دولتی و مدیران عامل شرکت ها بیان کرد و گفت: اکنون این سامانه راه اندازی شده و استفاده می گردد و ما برای توسعه سامانه از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کردیم.

وی ادامه داد: این سامانه با یاری و حضور کارشناسان و متخصصان زیادی از جمله جامعه شناسان و روانشناسان فعالیت می نماید.

وی درباره اشتغالزایی این شرکت نیز گفت: چون نتوانسته ایم طرح خود را ملی کنیم اشتغالزایی چندانی صورت نگرفته است. باید حمایت های دولتی وجود داشته باشد تا یک طرح ملی گردد. ما پیگیری های زیادی انجام داده ایم اما هنوز طرح، ملی نشده است.

جعفری درباره مزایای ملی شدن این طرح گفت: تمام مدارس کشور می توانستند از این طرح برای راهنمایی تحصیلی دانش آموزان استفاده نمایند چون نزدیک به 400 هزار عنوان شغل در این سامانه لود شده است و در صورت ملی شدن این طرح، می توانستیم تک تک دانش آموزان را با هم مقایسه کنیم و ببینیم چه کسی به درد چه شغلی در آینده می خورد تا در آینده دچار فرسودگی شغلی نشویم و دانش آموز از رشته ای که انتخاب نموده پشیمان نگردد اما چون بخش خصوصی بودیم و پشتوانه ای نداشتیم نتوانستیم طرح را ملی کنیم.

وی اضافه کرد: این محصول به 19 شرکت ارائه شده است اما دغدغه ما ملی شدن این طرح است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24511

به "استعداد شغلی دانش آموزان شناسایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعداد شغلی دانش آموزان شناسایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید