ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال97

به گزارش مجله سرگرمی، طبق آخرین آمار ارائه شده از میزان صادرات و واردات بخشی از محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال 1397، حدود 608 هزار تن مصنوعات پلیمری به ارزش 1469 میلیون دلار صادر شده و در مقابل 140.5 هزار تن محصول به ارزش 466.8 میلیون دلار وارد کشور شده است.

ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال97

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آمار موجود، هر تن مصنوعات پلیمری صادراتی حدود 24.16 دلار و هر تن مصنوعات پلیمری وارداتی 3323.5 دلار ارزش گذاری می گردد.

در صنعت شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی ایران، طی سال گذشته حدود 365.4 هزار تن به ارزش تنی 671.7 دلار صادر و 71 هزار تن به ارزش تنی 5582 دلار وارد شده است که عمده محصولات صادر شده در این صنعت محصولات نهایی و عمده کالاهای وارداتی محصولات واسطه که در فرآیند فراوری مصرف می گردد - از جمله انواع اسانس های مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و پاک کننده های صنعتی و موم های مصنوعی - بوده است.

علاوه بر این، سهم مجموع صنایع فراوری مواد و محصولات شیمیایی و فراوری محصولات لاستیکی و پلاستیک از فراوری و اشتغال بخش صنعت به ترتیب 22 و 16 درصد است. سهم صنایع پایین دستی پتروشیمی در فراوری و اشتغال نسبت به مجموع صنایع فراوری مواد و محصولات شیمیایی و فراوری محصولات لاستیکی و پلاستیکی، این گونه است که محصولات پلاستیکی به جز کفش 25 درصد، شوینده ها آرایشی و بهداشتی 16 درصد، دارو 33 درصد، انواع رنگ و روغن جلا 6 درصد، لاستیک تایر روکش و بازسازی لاستیک های روی 9 درصد، الیاف مصنوعی 2 درصد، سموم دفع آفات 1 درصد، سایر محصولات لاستیکی 1 درصد و همچنین سایر محصولات شیمیایی طبقه بندی نشده 7 درصد سهم را به خود اختصاص داده است.

همچنین طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سهم صنایع پایین دستی پتروشیمی در اشتغال نسبت به کل صنایع فراوری محصولات شیمیایی لاستیکی و پلاستیکی به این توضیح است که بیش ترین سهم را محصولات پلاستیکی به جز کفش و بعد از آن دارو، شوینده های آرایشی و بهداشتی به خود اختصاص داده است.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30624

به "ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش صادرات و واردات محصولات پتروشیمی ایران در سال97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید