اختراعاتی جالب و خلاقانه برای افزایش ایمنی شما

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: تخت خوابی را تصور کنید که در صورت وقوع زلزله از طریق یک در به یک پناهگاه ایمن تبدیل می گردد و جان شما را نجات خواهد داد. در سراسر جهان روزانه اختراعات زیادی به ثبت می رسد، ولی تعداد معدودی از این اختراعات به فکر ایمنی و سلامت انسان ها هستند. پس به نوعی این دسته از اختراعات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا تعدادی از این اختراعات را آنالیز کنیم که یاری شایانی به حفط ایمنی و جان انسان ها می نمایند.

اختراعاتی جالب و خلاقانه برای افزایش ایمنی شما

1. پدالِ در

استفاده از این وسیله به شما یاری می نماید که در هر زمان و مکانی در اتاق خود ایمن بمانید. این وسیله در برابر شدید ترین ضربه ها نیز از در اتاق شما محافظت می نماید و مانع از باز شدن آن می گردد.

2. قفل درب یخچال و فریزر

به یاری این قفل می توانید اطمینان حاصل کنید که بچه ها نوپای شما به سراغ محتویات درون یخچال نمی فرایند. همچنین از این قفل می توانید برای ایمنی بیشتر کمد شخصی خود بهره ببرید.

3. تخت خواب ضد زلزله

این تخت خواب حتی اگر تمام ساختمان نیز ویران گردد، هنوز هم از شما محافظت می نماید. وسیله ای که در مناطق زلزله خیز به شدت ضروری به نظر می رسد. همچنین در این تخت خواب می توان مقداری آب و غذا نگهداری کرد و البته مقداری وسایل امدادی نیز در آن وجود دارد.

4. غلتک ایمنی KSL

4-غلتک ایمنی KSL می تواند جان هزاران نفر را در جاده ها نجات دهد. این گارد محافظتی که در کنار جاده ها به کار گرفته می گردد حتی سنگین ترین وسیله های نقلیه را نیز به جهت جاده برمی گرداند و می تواند از منحرف شدن وسایل نقلیه به خارج از جاده جلوگیری کند. وسیله ای که برای تمام اتوبان های جهان ضروری به نظر می رسد.

5. کینگی

کینگی یک دست بند کوچک و قابل استفاده مجدد است که می تواند در صورت وجود خطر غرق شدن، جان انسان ها را نجات دهد. با وجود این دست بند به راحتی می توان از شنا در رودخانه ها و دریا ها لذت برد، بدون اینکه خطر غرق شدگی را احساس کنید.

6. جلیقه زندگی

این وسیله در صورت بروز حوادث، باعث ثابت ماندن گردن و ستون فقرات می گردد و از خطرات احتمالی ناشی از آسیب به این ناحیه ها جلوگیری می نماید. با یاری این وسیله موتورسوراران و دوچرخه سواران در صورت بروز حادثه از آسیب های جدی و کشنده جسمی در امان خواهند ماند.

7. کوله نجات

این وسیله غیرممکن را ممکن می سازد. فرض کنید که در یک برج قرار دارید و اتاق شما در حال آتش دریافت است. به یاری این کوله می توانید مانند مرد عنکبوتی از ساختمان پایین بیایید. اختراعی که به شدت هیجان انگیز به نظر می رسد.

8. کفش های شبانه

این وسیله اختراعی ساده، ولی به شدت کاربردی است. دونده هایی که فقط شب ها ورزش می نمایند یا حتی دوچرخه سواران می توانند برای حفظ ایمنی خود و جلوگیری از بروز هرگونه سانحه در هنگام شب از این کفش ها استفاده نمایند.

9. لیزر محافظتی

اگر شخص مهاجمی به شما حمله کرد می توانید از این وسیله برای محافظت از خود بهره ببرید. این لیزر با یاری نوری که از خود ساطع می نماید می تواند برای چند دقیقه چشم های دزد را نابینا کند و این دقیقاً همان زمانی است که شما برای فرار کردن به آن احتیاج دارید.

10. غریق نجات از راه دور

Usafe یک شناور کوچک با قابلیت کنترل از راه دور است که وقتی شخصی در حال غرق شدن است، به سرعت به سمت او می رود و شخص را نجات می دهد. این وسیله حتی در مواقعی هم که دریا طوفانی است، بسیار کارا و موثر عمل می نماید.

11. خارج نماینده سم

استفاده به موقع و صحیح از این وسیله می تواند جان انسان های زیادی را نجات دهد. از این وسیله مفید برای خارج کردن سم و زهر نیش مار یا عقرب از محل گزش استفاده می گردد.

12. ماسک ایمنی هوشمند

این وسیله نیز در جهت محافظت از افراد استفاده می گردد. به یاری این وسیله در هنگام آتش سوزی و قرار دادن آن بر روی دهان، می توان مانع از ورود گرد و غبار و مونوکسید کربن و دیگر گاز های سمی به بدن شد و شانس نجات افراد را بسیار افزایش داد.

منبع: BrightSide

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: برترین ها
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61816

به "اختراعاتی جالب و خلاقانه برای افزایش ایمنی شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراعاتی جالب و خلاقانه برای افزایش ایمنی شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید